Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Jasná a zasloužená karma. R^:-)

4 4
možnosti
JZ

Zdravím dědu Arnolda. :-)

4 1
možnosti
VK

"Jenom to, že se už 30 let dřu deset dvanáct hodin denně včetně sobot, ročně mám tak 5 dnů dovolené , když jsem nemocný tak chodím samozřejmě do práce, na operaci štítné žlázy prostě jít nemůžu, protože mě nemá kdo zastoupit, stejně tak odkládám dvacet let operaci kolen.

Moje děti mě vidí tak večer po sedmé hodině, moje žena dře stejně jako já.

Za ty roky mám samozřejmě zdraví v háji, špatně spím, protože mám nervy, abych uživil rodinu a svoje lidi, všechno co vydělám a mám odloženo, teď nacpu do firmy, abych vůbec přežil. A až půjdu do důchodu dostanu nějaký ubohý základ, protože státní kasa bude prázdná."

Pokud nepřeháníte, tak 25 let děláte něco úplně blbě, protože takto nevypadá prosperující podnikání, ale tvrdohlavost a sebetrýznění. Buď bylo po prvních pár letech na místě vyhledat odbornou pomoc, která by fungování firmy zlepšila nebo se na to vykašlat.

17 3
možnosti
JH

Je pravda, že jsou i jiné odměny než ty finanční. Například společenská prestiž a pocit naplněnosti (viz. autor 29.3.2020 v 8.05 níže v diskusi).

V pořádku, každý jsme jiný, každý oceňujeme něco jiného, pokud to neškodí dalším lidem, je to věc daného člověka, maximálně je možno soukromě se zamyslet nad mírou věnování pozornosti práci a rodině, ale zas přímo do domácnosti autorovi nikdo nevidí, aby mohl autoritativně soudit.

ALE - pro danou cestu se každý rozhodne dobrovolně, každá cesta přináší plusy a minusy. Takže také nechápu tohle stěžování si, tenhle výčet negativ, co zvolená cesta přináší. Společenskou prestiž máme, potěšení z práce také, oboje převažuje nad negativy, protože jinak by se to samozřejmě nedělalo, vše v pořádku.

3 0
možnosti
Foto

Podle reakcí se dá usoudit, kdo se sám živí jako OSVČ a kdo je buď zaměstnanec nebo úředník. Výjimkou je pan Petřík, o jehož podniku se tu už jednou někdo zmínil, takže je tou výjimkou, která potvrzuje pravidlo.

Odpor k živnostníkům už zažehl svého času VK st., protože z nich se toho už víc vyždímat nedá a vložená investice nedá za 14 dní trojnásobný zisk.

Co se týče státu, ten by měl být rád, že se našli odvážlivci, kteří pokryjí drobný sektor, kde velké podniky nemohou působit. A jako odměnu seslal "ouřad".

Kdysi jsem dostal výhružný dopis ze sociálky, že mám špatně spočítaný odvod. Po kontrole daňovým poradcem se zjistilo, že špatný výpočet (podle vzorečku z minulého období) použila sociálka. Ovšem uvést věci na pravou míru znamenalo několikerou korespondenci. Protože ouřad má vždy pravdu. Též legrácky s finančákem (pro P.4) by vydaly na knihu černého humoru.

Vlku, nedej se a držím pěsti! R^

12 3
možnosti
Foto

Vidíte, pane Dvořáku, já mám nyní jiné problémy a sice do čeho investovat, pokud se zhroutí bankovní sektor.

Zlato a stříbro už na trhu není, tak jsem si zatím pořídil několik Modrých Mauritiů, jak jste se do mne dříve navážel, zda mi náhodou neuletěl.

Abyste neřekl, že kecám, tak odkaz, že je opravdu mám, je zde: http://www.sberatel.com/diskuse/sberatel/mauritius-37125

0 0
možnosti
Foto

Pane Vlku,

nic ve zlém, ale vzhledem k tomu, že podnikám naplno od 1.2.1991, tak se snad mohu vyjádřit i k Vašemu podnikání.

V článku píšete, že podnikáte 30let, v diskusi píšete 25 let, ale to už není tak rozhodující.

Rozhodující je, že v článku píšete, jak dřete 30 let 10-12 hodin denně včetně sobot a v diskusi jste napsal, že splácíte úvěry. Též jste se zmínil, že máte 4 prodejny, splácíte 45 tisíc nájem a DPH jste odváděl 70.000,-Kč (z čehož se dá usoudit výše Vašeho zisku). Přepokládám, že jste měsíční plátce.

Když si tyto údaje dá dohromady člověk, který se věnuje podnikání, je ve Vašem případě prostě něco špatně. Po 30 letech podnikání byste jako živnostník v žádném případě neměl mít nesplacené úvěry, měl byste pracovat maximálně 8 hodin denně (ale spíše méně), víkendy volné a jezdit 2x ročně na dovolenou. Že je ve Vašem případě něco špatně dokládá výše Vašeho DPH vzhledem k Vašim nákladům (45.000,-Kč nájem a 4 prodejny).

Co se týká zavření Vašich prodejen, myslím si, že se toto rozhodnutí vlády Vašeho sortimentu nemělo týkat, jelikož se týká stavebnictví, ale podívejte se na cestovní kanceláře či aerolinky, kterých se opatření vlády dotknou daleko více.

13 7
možnosti
DV

D16a98v10i22d 20V41l79k

29. 3. 2020 11:13

No na tohle odpovím hned.Milý pane Peteříku jste génius, z výše nájmů na mých třech provozovnách ze čtyř a z přibližné výše odvedeného DPH za jeden měsíc jste zjistil jak podnikám;-D;-D;-D Prosím znáte taky mé mzdové náklady,náklady na velký sklad, náklady na energie,náklady na zařízení a automobily? Ne neznáte tak jak můžete vědět jak podnikám, tak prosím nežvaňte hlouposti Mimochodem jedna moje provozovna je třeba Kavárna ,kterou jsem nestihl ani otevřít, jen v ní platím nájem a zálohy na energie a leží mi v ní v zařízení hromada peněz. A pak ano podnikám ve stavebnictví. Zažil jsem šikany jako třeba Klausova dovozní depozita, povodně v 96 ,velkou ekonomickou krizi, která obor stavebnictví totálně zdecimovala a z mých kolegů přežilo jen pár a přežiju i tuhle pohromu.

7 7
možnosti
JS

Dobrý den pane Vlku,

nastavěl jste barikádu ze svého osudu, osobnosti a činnosti, vylezl na ní s praporem a zbraní a pustil se do boje.

V čem jste jiný než ostatní lidé?

8 1
možnosti
AL

Komunisté jsou jako pijavice přisátí na prebendách získaných na Babišovi za bezmeznou podporu jeho vlády.

Zdroj: https://vlkdavid.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=734387

Vláda mi prý poskytne velkorysou pomoc!!! Jakou?

Patnáct tisíc korun . Promiňte ale jen nájmy za mé tři zavřené provozovny jsou čtyřicet pět tisíc měsíčně!

Zdroj: https://vlkdavid.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=748453

-----------

Stát není dojná kráva.

10 3
možnosti
VS

Problém některých je, že vidí stát jako dojnou krávu.

Problém jiných zase, že vidí jako dojnou krávu podnikatele - "dokud vyděláváš, tak plať, až ti vydělávat zakážeme, tak hlavně drž hubu a nic po nás nechtěj"

A teď schválně, poznal jste se v některém z těchto příkladů?

7 1
možnosti
MV

Jen okrajově. K větě "Jsme lidi , kteří od tohoto státu většinou nikdy nic nedostali a využívali jeho služby mnohem méně než vy ostatní.". Takže vy jste dostali mnohem méně vzdělání, máte k dispozici mnohem méně infrastruktury, komunikací, jste mnohem méně chráněni před zdravotními příhodami, před požáry, kriminalitou, máte mnohem menší ochranu před vojenskou hrozbou ze zahraničí. Mnohem méně máte k dispozici právní vymahatelnost (kultivující se v rámci postkomunistických možností) a prostředí? Ano, jste skromní. Vy tu vlastně ani nežijete.

11 3
možnosti
VS

Mají placenou dovolenou? Nemocenskou ve výši, jako zaměstnanci? Jsou placeni i pokud nemají zakázky? Dostávají pracovní, ochranné pomůcky a věci potřebné k práci zdarma? Mají svoji vlastní instituci, která jim poskytuje právní ochranu (inspektorát práce)? Atd. Atd. Atd.

Vy moc dobře víte, že z toho rance se dá vybrat dle libosti a vy jste si prostě vybral přesně a pouze jen to, co se vám hodí... ;-)

Tohle už prostě není debata o argumentech, tohle už je pouze slepé hájení svého postoje za každou cenu, i za cenu selektivního vyzobávání faktů a ignoraci těch, které se vám nehodí...

8 1
možnosti
VB

Pěkné a výstižné. Snaze lidí podnikat, být samostatní, činorodí a neposkakovat jako loutky před blbečky se špičatými botkami, kteří neumí ani pozdravit a nic neví, jde nazvat syndromem "Ivana Denisoviče" (povídkuaJeden den Ivana Denisoviče od Solženicina).

Tam se trestanec raduje z toho, že není minus 40, ale jen minus 15, že našel vajgl, který může dokouřit. Prostě drobné radosti života. Takže ať je sebehůř, ať se člověk honí, daně mu zvyšují, tak je rád, že může rozhodovat sám o sobě.

5 0
možnosti
KT

A pak přijde chvíle, kdy za vás rozhodne někdo jen podle vlastního prospěchu. Jako např. teď náš premiér.

0 0
možnosti
MV

Je to složitější. Někdo si tady stěžuje, že "je lidi nemaj rádi". Ale ono to má složitější důvod, než prostě jen to, že jsou to živnostníci. Že jsou lidi závistiví a zlí. Je potřeba si ten článek číst tak dlouho, až to člověk pochopí, kde je problém.

0 0
možnosti
KT

Já jsem tolik zášti a nenávisti od lidí jako vy už dlouho nečetla takhle pěkně pohromadě. A to jen proto, že závidíte živnostníkům ubohých 15000,- . My jako malá firma nedostaneme nic, uvolnění v nedohlednu, příjmy nula, ale jelikož závist a nenávist není v mých povahových rysech zastoupena, živnostníkům to ze srdce přeji a držím jim palce.

0 1
možnosti
VB

Máte pravdu, Agromoru se tohle nedotkne.

3 1
možnosti
  • Počet článků 653
  • Celková karma 39,49
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik