Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vážení, on existuje alternativní způsob, a to je digitální peněženka, taková chytrá kartička s pamětí. Manželka ji má a platí jí v autobuse. Místo drobných. Přiloží se k autobusákově kasičce, ten z ní digitálně odebere potřebný obnos (v ceně rohlíku) a nasype jej do své paměti. K kartičky jej odečte. Když je potřeba, můžete si ji v autobuse znova nabít, třeba za hotové.

Takže nějaké špiclování Velkého bratra se minimalizuje.

Ono když se neví, to se to diskutuje.

2 2
možnosti

On Vás doma někdo špicluje? Tak jedině Váš brácha, jinak jste každému včetně státu šumák.

0 3
možnosti
PB

Je normální platit jeden rohlík hotově? Kde jsou ty zlaté časy, kdy jsem ho mohl vyměnit za náhrdelník z kamínků nebo hrot na šíp?

4 2
možnosti
PK

Pletete dohromady platbu penězi a směnný obchod. Pokud platíte kartou, stále platíte penězi. Karta je jen prostředek.

3 0
možnosti
TJ

Jako já se Vám opravdu nedivím. Ale už jsem zažil docela často, že platba kartou až od určité sumy - většinou ta padesátka. Nešlo by třeba, že platba kartou je zpoplatněna, když Vám vzniká výdaj, tak je jasné ho zahrnout do ceny. Když platím v restauraci, tak taky si k účtu mohou přidat dýško. Pokud to je nezákonné, stačí cedulka u pokladny: Vážení zákazníci, platba kartou stojí tolik a tolik, u nákupu do ??,- prosíme o příspěvek na transakci. Myslím, že většina lidí to udělá...

3 1
možnosti
ZZ

To se mi ještě nikdy nestalo. Mě je úplně jedno kolik stojí platba a nemíním to ani číst.

Na případný dýško mám připravený peníz bokem. Pokud jsem spokojen, dám jej obsluze a ne majiteli, který si je nechá pro sebe.

0 0
možnosti
BC

Se zajmem precteno. Uplne nesouhlasim, ja sebou obcas fakt nemam ani korunu, ziju v Italii a fakt platim i 2 eura kartou. A uz dlouho jsem nikoho neslysela si stezovat na naklady s tim spojene, drive jo. Asi by nebylo od veci kdyby stat dal nejaky limit bankam. Asi bych, byt vami, prijmala platby kartou nad onech 50 korun.

Urcite si nemyslim ze jsou vsichni kdo odmitaji kartu, zlodeji, Ale stalo se mi v centru Prahy v restauraci nedavno, ze jsem nemohla platit kartou a tam si myslim ze se trochu o zlodejnu jedna. Preju hezky den

2 3
možnosti
DP

Před pár lety jsem byla pracovně v Norsku - cca 14 dní. Vůbec jsem si peníze neměnila, všechno šlo platit kartou.

3 0
možnosti
FP

Domnívám se, že nejlepší je zde volná ruka trhu. Nařizovat obchodníkům, že povinně mají brát karty je dle mého špatně. A to říkám jako zákazník, který u některých zákazníků nenakoupí, protože karty neberou (a já mám vedle alternativu, nebo nemám cash). Na druhou stranu osočovat zákazníky z neslušnosti... myslím, že velká část zákazníků vůbec o nákladech spojených s poplatky za kartu vůbec netuší anebo je neřeší. Ani to není jejich byznys. Jinak znám menší firmy, které jedou na cash + QR kód a okamžitý převod. A cca polovička zákazníků si volí QR kód. Také cesta, jak přinutit kartové společnosti k zamyšlení se...

5 0
možnosti
JV

Zajímavý je, že se dříve nadávalo na Vietnamce, že podvádí stát apod. U nás máme v obci 2 vietnamské obchody, oba berou karty i za nákupy těch rohlíků. Zajímavý je, že se v nich dá nakoupit všechno možný a mají otevřeno 7 dní v týdnu. Zajímavý je, že vůbec nekrachují, ikdyž spousta lidí dělá malé nákupy kartou.

A pak člověk přijde do nějaké kavárny, kde mají kafe za 70, bufetu, kde mají langoš za 100, hospody, kde mají smažák za 150+ a karty neberou a samozřejmě fňukaj, že by je karty zruinovali.

To, že obchodníci na nějakém zboží prodělávají všichni vědí. Ale všichni vědí, že na jiném zboží mají zase až nepřiměřený zisk.

Je přece nesmysl, abych já jako zákazník přemýšlel, zda je ten rohlík či pytlík či platba kartou pro obchodníka prodělečná či výdělečná. Jednou v tom obchůdku nakoupím ten rohlík kartou, ale podruhý koupím třeba předraženou drogerii, protože ji v tu chvíli budu nutně potřebovat.

15 0
možnosti
DV

D86a96v13i78d 58V80l26k

26. 7. 2023 10:54

Ach jo mělo smysl to psát, nemělo. Chtěl jsem nabídnout pohled z druhé strany. Dostalo se mi toho čeho vždy .Všichni živnostníci jsem samozřejmě zloději, máme právo akorát držet hubu a děkovat za Vaše prachy v hlubokém předklonu. Tak jo no, příště nic psát nebudu a budu mít klid.

2 6
možnosti

Ano, i to je řešení, nepsat, ale co takhle se jen zamyslet nad tím, že pokud jede většina aut na dálnici proti mě, jestli já nejsem ten, co jede v protisměru. Není to Vaše první takové téma...

5 4
možnosti
SD

Ano, je normalni platit za jeden rohlik kartou. Obchodnik si to ma zohlednit v cene.

3 1
možnosti
Foto

Neslušné je, aby si banka účtovala poplatek 0.99 Kč na 1.30 Kč transakci. Ne, že někdo zaplatí za rohlík. Autor je fakt mimo.

2 1
možnosti
JV

Já bych zase na ty banky zas tak nenadával. Celkové množství poplatků, co banky vybírají je stále méně. Dřív se platilo za vedení účtu, za každou položku a dost nemalé částky. I poplatky za transakce kartou byly nesrovnatelně vyšší.

Třeba se časem objeví banka, která nebude mít minimální poplatek za položku, jenom procenta.

1 0
možnosti
Foto

Zas někdo, kdo vůbec neoznačí zdroj problému. Není to zákazník. Je to banka. Neexistuje žádný technický či finanční důvod pro minimální výši platby. Obchodníci mají své asociace, aby mohly na banky poměrně tvrdě zatlačit. Nebo pokud si s tím trh neumí poradit, měli by nastoupit zákonodárci. Mluví se o zavedení povinných plateb kartou - super, spolu s tím by měli zavést i jasné a tvrdé regulace poplatků, jaké si banky mohou účtovat. V UK tohle mají. U debetních karet je to 0.2% bez minimálního feečka. Hotovo, vyřešeno. Proč to nejde u nás?

4 0
možnosti
Foto

*asociace co by mohly...

0 0
možnosti
  • Počet článků 654
  • Celková karma 36,57
  • Průměrná čtenost 4959x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik