Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DV

D25a25v82i63d 62V83l34k

9. 1. 2020 8:54

Moc děkuji za slušnou diskusi. Myslel jsem , že to bude horší ;-D Kdybyste chtěli děckám z děcáku trochu pomoct existuje, jak jsem zjistil, něco jako "mentor." Dostanete na starost nějakého kluka, nebo holku z děcáku a snažíte se mu trochu poradit a nasměrovat ho a taky mu třeba pomoct sehnat práci. Taky je fajn ho vzít někdy třeba se svými dětmi do kina, nebo na oběd, aby prostě viděl, jak to v normální rodině funguje.

Je to pro ně těžký přechod z děcáku do života a myslím , že tohle je lepší, věnovat jim trochu svého času, než si spravovat svědomí nějakou anonymní DMS. Děkuji moc za přečtení, jdu pracovat :-)V

2 0
možnosti
DB

Moc pěkný, díky a držím palce, aby to klapalo i nadále. Jste frajer a kluk má ve vás i tátu a velkou oporu. R^

2 0
možnosti
Foto

Dobře vy R^.

Fakt podnětné čtení, které obohatí i nezúčastněného.

2 0
možnosti
DH

Promiňte, cosi mne zarazilo, a tak dovolíte-li, a pochopitelně i pan Vlk, mám k Vám jeden dotaz mimo téma.

Nechápu, proč jste mi přidělil u zdejšího příspěvku +, když v tentýž den v diskusi u článku p. Dr.Vodvářky jste mi svými diskusními příspěvky téměř nasazoval "psí hlavu"?

0 0
možnosti
Foto

Dal jsem nekolikrat sanci romum ... Nikdy zesklamali. Pokazde ukradli co se dalo. Pan v clanku zrejme narazil na vyjimku, potvrzujici pravidlo ....

8 0
možnosti

Já dal šanci několika cikánům. Byli specifičtí, ale nebyli problematičtější než ostatní.

0 0
možnosti
MH

Hezky clanek a preji hodne stesti, snad jste meli trefu na slusneho cloveka. Ja mam trochu odlisny zazitek a sve milovane dceri bych asi tohle nepovolil, i kdyz by mne nejakou dobu nenavidela, ale tady muze jit o hodne dlouhe a bolestive rozhodnuti. Jako maly kluk jsem jezdil na prazdniny k babicce do jednoho maleho mestecka na jizni Morave, byl tam takovy maly (vlastne tehdy skoro v mem veku) romsky kluk, ktereho od utleho veku adoptovala jedna mistni rodina, ktera uz mela vlastni deti. Ten klucina chodil slusne obleceny, slusne se choval, mel rad sve adoptivni rodice i sourozence, vypadalo to jako krasny priklad adaptace na jinou kulturu. Kdyz jsem se po letech ptal bratranka, jak se mu vede, dozvedel jsem se, ze pislesnich cca 20 let se potuluje mezi vezenim a ulici, bohuzel se okolo svych 20 let dal dohromady se svymi krajany, zacaly vykradacky, neshody s adoptivnimi rodici a uz se to s nim veze z kopce. Snad budete mit vetsi stesti a preji vam to i tomu klukovi, ale pocitejte s tim, ze kazdy narod ma sve geny a vetsinou se driv ci pozdeji projevi, i pres intenzivni vychovu v jine rodine. Tak aby pak pro vasi dceru uz nebylo pozde.

11 2
možnosti

Sklon ke krádežím a kriminalitě není v genech. To je o kultuře a výchově. A nevychovávají jen rodiče, ale i kamarádi a okolí celkově

1 2
možnosti
JS

Já mám s romy zkušenosti obojí a to dobré i špatné. Takže je opravdu neházím do jednoho pytle, kupodivu dobré zkušenosti mám s těmi, kteří pracují a špatné s těmi, co nepracují a tady vidím ten hlavní kámen úrazu, který ti nepracující šikovně hrají na rasizmus, ale to rasizmus není, protože stejně bychom neměli rádi jakéhokoli příživníka bez ohledu rasy nebo původu.

Že více jak polovinu vězňů tvoří romové je také fakt, takže není pak divu, že lidé jsou směrem k nim poněkud ostražití, ale zase kámen úrazu leží na romské straně, dokud jejich kriminalita bude takto extrémně vysoká, tak se prostě nesmí divit. Nakonec na ty problémové jsou dobře naštvaní i ti pracující, protože jim kazí pověst.

Tak doufejme, že těch pracovitých a poctivých bude přibývat a těch kriminálních a nepracujících bude ubývat, protože tohle je jediná cesta romů k tomu, aby se lidi na ně přestali dívat skrz prsty.

8 0
možnosti

Cikáni mají problém se svojí kulturou, která prostě není kompatibilní se současnou civilizací. Můžeme tu nadávat, posílat je do plynu a nebo se jim smát. A nebo jim pomoci, neboť sami se z toho nevyhrabou. Pomoc není posíláním peněz Romea, ale na státní úrovni cukr a bič, na lokální, dát jim šanci.

3 0
možnosti
TK

To, že je z děcáku a zřejmě odříznutý od vlivu rodiny, je v tomto případě vaše velké štěstí. Ale stejně jsem pesimista, ono prát se celý život s tím, že si vás lidé na první pohled zařadí někam, zamčou byt a zkontrolují peněženku a mobil, nikdy k vám nepřisednou v MHD, nepřijmou do kolektivu, to neunese každý. A i kdyby, ten tlak přijde znova, až vám půjdou vnoučata do školy, když to na nich bude vidět, jakože asi bude, jejich geny jsou svazky v menší skupině upevněnější. I ty se s tím budou muset prát celý život. :-/

0 0
možnosti
JS

Myslím, že to až tak zlé není, u nás je ve firmě několik romů, kteří jsou součástí pracovních kolektivů, kde pracují, nikdy jsem neslyšel, že by tam některý z nich něco ukradl nebo se oproti ostatním flákal a tím pádem je kolektivy přijaly a klidně si spolu zanadávají i na romy potížisty a mnozí jsou na to, že jsou romy hrdí a hrdého pracovitého roma naše společnost potřebuje a potřebují ho i romové jako příklad, že to jde, když se chce.

4 0
možnosti
  • Počet článků 653
  • Celková karma 39,47
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik