Středa 1. dubna 2020, svátek má Hugo
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 1. dubna 2020 Hugo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L87i37b61u74š97e 97P37a26l96k40o29v47á 5691963677949

R^nikdo nepopírá že zestátnění majetku byla velká lumpárna, ale to že se vše postupně vrací ukazuje, že to nebylo někam zašantročeno a zůstávalo to v zemi- nikam to nezmizelo-ale tunelování nebo jak polistopadové vlády rozprodaly, a dodnes se to děje-rodinné stříbro do rukou zahraniční či nadnárodních společností a ty ve formě dividend vyvádí obrovské finanční částky ze země ven to krádež není?8-oco všechno už u nás patří Číňanům Němcům a jiným národnostem?

0/0
26.1.2019 18:21

M31i56l22a81n 57S86t87e38h46l15í38k 7130669433671

To rodinné stříbro by bez západního kapitálu chcíplo na úbytě.:-)

0/0
26.1.2019 18:41
Foto

L88i23b70u32š27e 98P22a73l70k19o95v16á 5221113777159

kdyby kapitál který polistopadové vlády místo tunelování a rozkrádání daly na podporu českých podnikatelů tak jistě ne-nebo chcete tvrdit že čeští podnikatelé jsou neschopné nicky? Za první republiky nebyl žádný našeho průmyslu rozkvět aniž by se vše prodalo zahraničním firmám?8-o

0/0
26.1.2019 19:35

J82i23ř51í 93K38u21č64e52r10a 5498331374916

Vaše proletářské rozhořčení je naprosto mylné. Vlády netunelovaly, to byli podnikavci z nichž jeden dnes šéfuje vládě (zde přeneseně máte pravdu). Vládám (zejména za oposmlouvy - Zeman-Klaus) stačilo, že je dotyční drží u moci a odvádí desátek za službičku odpuštění dluhů sanováním konsolidační agentury. Pětiletkami rozvrácené hospodářství negenerovalo žádný zisk a bez investic zvenčí by celé Česko byla "vyloučená lokalita".

0/0
28.1.2019 12:22

P68e34t58r 62S72k40á33c97e74l 6504959199

Celé Česko určitě by nezašlo na úbytě. Např. v roce 1990 Zetor Brno vyvážel do 80. zemí světa a platili jim hned a ve tvrdých měnách! Takových světově proslulých značek bylo víc, které si zasloužili pozornosti (ČKD, Tatra, Poldi, Adast, Metra, atd.). Tzn. kvalitní vedení aby měli a přes dozorčí rady a odbory tvrdá kontrola náznaku tunelování! "Bez investic zvenčí"... Tabák Kutná Hora nepotřeboval nikdy pomoc od našich tzv. "spojenců", zvenčí. Kouřit se bude stále a jistě se shodneme, že tato firma přinášela pro sebe jen zisk. Takže próóč se musela prodat jako první a nyní dividendy plynou kamsi mimo naši vlast? A takových případů je více, víte? Jak zmínila paní Palková, naši předkové do roku 1938 nepotřebovali žádní "injekce" a dotace z jednoho centra tisíce km vzdáleného. A přesto byli pátí v hrubé výrobě na světě, naši vynálezci vyhrávali spory u mezinárodních soudů a svět jim/nám platil za využívání jejich myšlenek, patentovaných úřadem. Firma Baťa byla noční můrou všech výrobců na světě a tak nás rokem 1938 hodili přes palubu. Počtvrté (roky 1938, 1968 a 1990) se od "spojenců" napálit nenecháme.

0/0
28.1.2019 21:19

P82e51t72r 60S80k74á36c67e10l 6554889259

Před malostí varoval i T.G.Masaryk. Máme počet obyvatel větší, než některé silné státy Evropy.

0/0
28.1.2019 21:23

D48a38v76i58d 28V31l76k 6756845808117

Děkuji za diskusi.:-)

0/0
24.1.2019 10:52

V84l46a52d49i70m54í16r 17S72t55u84d54e69n91ý 5908298745950

Udivuje mne, že se tady neobjevil buržuj-proletář z Boskovic. Asi ještě dospává tu velkolepou oslavu. Škoda, mohl se vyjádřit k výši karmy článku, která podle něj určuje pravdivost. I když to asi platí jen u "Větvičky" a podobných vlastenců...

+2/0
24.1.2019 11:47

T68o90m23á44š 43K23u43c62h74a79ř 3527721308331

Zde je zákon ČSR 215 z roku 1919 "O zabrání velkého majetku pozemkového" v originálním znění: http://ftp.aspi.cz/opispdf/1919/043-1919.pdf

Zajímavé počtení pro ty, co si myslí, že na znárodňování mají patent komunisti. ;-)

+2/0
23.1.2019 21:30

T11o50m87á24š 37K34u65c23h92a47ř 3267681638821

No, milý autore, tak nám povězte, jaký je váš názor na předválečnou pozemkovou "reformu"? Třeba i někdo z vaší rodiny tehdy získal půdu. Ta se bude vracet kdy? ;-)

+2/−4
23.1.2019 20:25

R17u65d37a 12S12l78a25v88í86k 5493128396151

Pokud byste se o pozemkovou reformu opravdu zajímal, tak byste věděl, že tam stát církevní pozemky nekonfiskoval, ale normálně vykupoval.

+4/0
23.1.2019 20:49

T18o79m36á63š 98K35u60c52h29a13ř 3757901498391

Komunisti mým prarodičům za pozemky taky "normálně" zaplatili. Jen to bylo trochu málo a obchod nebyl tak úplně dobrovolný. :-P

+2/0
23.1.2019 21:17

R55u97d74a 28S74l59a60v54í18k 5523508706501

Vaši prarodiče byli církev?

+1/−1
23.1.2019 21:32

T18o22m62á48š 21K97u28c57h42a66ř 3827261428121

Nedělejte ještě více hloupého, znárodnění majetku a pozdější restituce se netýkaly jen církve.

+4/−3
23.1.2019 21:38

R39u87d61a 60S20l61a48v68í90k 5213308376781

Ale bavíme se o církevním majetku, tak ze sebe nedělej hloupého odváděním pozornosti jinam.

+4/−1
23.1.2019 22:38

J54a62n 71Š82u23r38c 1841522408659

U p. Kuchaře má být mínus.

0/0
24.1.2019 10:53
Foto

J64a63n 92H30o81r22n40í90k 6123417575307

Ale jinak v pohodě, takže vlastně v pořádku?

0/0
24.1.2019 9:58

T66o55m91á39š 18K11u48c30h50a27ř 3837291728941

Když jsme tedy u toho alespoň formálního vyplacení, tak majetek rodiny Habsbursko - Lotrinské a majetek příslušníků "nepřátelských států" , nebo majetek institucí a osob spojených s předchozím režimem byl zákonem z roku 1919 zabrán dokonce bez náhrady. :-P Opravdu máte pocit, že se to od komunistického znárodnění až tak liší? Ne, je to totéž, nový režim znárodňuje podle svých nově vzniklých potřeb a podle nežádoucích vazeb na minulý režim.

0/0
23.1.2019 21:36

R70u83d69a 86S57l58a98v31í96k 5953278416661

Bavíme se o církvích, ne? K těm se přistupovalo jinak než k majetku šlechtických rodů.

+2/0
23.1.2019 22:37

T55o59m30á27š 95K30u34c94h25a90ř 3837301838131

Jako že u někoho "Co bylo ukradeno, musí být vráceno" platí a u někoho ne? 8-o

0/0
24.1.2019 9:38
Foto

J19a25n 47H79o73r56n86í51k 6563317255837

Ano, přesně tak.

Řeší se jenom to, co znárodnili komunisti. To se ví od začátku, od začátku se řešilo jen a tohle, tak proč to tady furt nechcete chápat.

Věci předchozí se neřeší. To by často ani nešlo.

0/0
24.1.2019 10:01

P97e31t44r 58S94k21á75c43e91l 6704309989

Kdo nechce uvádí důvody, kdo chce hledá metody.

0/0
28.1.2019 21:22
Foto

M87a97r48i98e 55J91a85n65d73o55v88á 8161583255536

Karma R^

+3/0
23.1.2019 20:24

A83r79n14o13l97d 12L22i31č13k60a 7666945714530

Jsem zklamán! Hodně zklamán! :(

Čekal jsem minimálně pět set rozhořčených příspěvků odsuzujících komunistickou zločinnost a tady jich není ani osmdesát. A to se s váženým VIP blogerem snažíme zdejší diskuzi rozpumpovat.

Asi lidé souhlasí s demokratickou většinou ve sněmovně, anebo mají jinačí starosti než bloger Vlk & spol. :)

0/−5
23.1.2019 19:48
Foto

M49a20r48i94e 47J91a74n18d86o95v64á 8451583195526

Důvod smazání: Příspěvek je mimo téma článku.

+2/0
23.1.2019 20:22

A42n38t98o79n67í91n 63T87i66c31h96e75r76a 6446488873956

A co říkaj, Lička, na vysokou karmu všech blogů, které odsuzují právě přijatý zákon. Není to nejpádnější důkaz odporu proti neobolševické zvůli?

+3/0
24.1.2019 6:25

L23u22k33a44s 49F21i21k32r 8771740916181

Dalsi cin co me utvrzuje v tom, ze "revoluce" v listopadu 1989 nemela byt sametova, ale konopna a, ze spravny komunista by mel merit tri a pul metru.

+2/0
23.1.2019 19:25

V48l62a53d12i77m70í31r 66H25a13v60r85á32n81e72k 7506266970727

Velmi smutný souhlas...!

+1/0
23.1.2019 19:07

J48i17ř67í 31Ř46e84z18n91í27k 4872562883275

Jak soudruzi mohli něco ukrást, když církve jako součást státu nemohli nic vlastnit. A církve sice v minulosti nějakým majetkem disponovali, ale jenom proto, aby se za stát přímlouvali u Pána Boha. Uznejte sám, chtít po církvi, aby se modlili za komunistický režim, to asi dost dobře nešlo. Tím ovšem ztratilo nějaké církevní vlastnictví význam.

0/−11
23.1.2019 18:11

J70a78n 28B67u52r72i97a73n 2263309804190

Nikdo snad neřeší, co církev vlastnila ve středověku, ale co vlastnila v r. 1947, ne?

+3/0
23.1.2019 18:52

J60i47ř21í 67Ř47e70z16n79í11k 4532112793405

Církev nebyla v r. 1947 součástí státu? I tehdejší právníci argumentovali, že nemůže být znárodněno něco, co je ve veřejném vlastnictví.

0/−1
23.1.2019 19:54

M17a26r69e77k 14T78r68i24z43u24l53j62a14k 8960526987987

Vy se nepřestanete ztrapňovat takovou neznalostí elementárních věcí z historie?

+4/0
23.1.2019 22:28

A31d85a85m 21B84í46l95e34k 4786274491187

"Soudruzi komunisti ukradli církvi skoro veškerý majetek."

a já dodávám - jehož značnou část předtím ukradli sami.

0/−4
23.1.2019 17:52
Foto

J25a27n 76H47o37r44n56í37k 6953217515217

dokážete vyčíslit, ke kolika procentům majetku přišli nelegálně?

0/0
24.1.2019 10:05

A94r26n33o67l15d 43L72i62č79k12a 7316255934290

Demokraticky zvolení poslanci rozhodli a to musí respektovat každý.

Teď to ještě požehná Ústavní soud a vážení občané Vodvářka a Vlk budou emigrovat, jak prohlásili níže.

:-)

+1/−11
23.1.2019 17:40

A31r78n73o52l35d 61L28i15č27k95a 7756245764620

Mám rád svobodu a demokracii.

:-)

0/0
23.1.2019 17:57
Foto

J95a70n 13H19o44r73n26í68k 6233377295457

já tu vaši moc ne :-)

0/0
24.1.2019 10:06

S54t86a37n23i95s61l53a17v 23L76á63t52a85l 8888927881971

Ano. To komunisté vždycky měli a ctili ;-D;-D;-D . (svobodu i demokracii)

Jen to po roce 48 nedokázali lidem vysvětlit! ALE vždy mysleli s nimi dobře.

0/0
24.1.2019 13:33

S36t91a89n65i19s65l19a97v 21B79u29r12i62a65n 5453324894177

Církve jsou pro mě stejné jako jiné zájmové organizace. Měly by si hradit celý svůj provoz z příspěvků členů věřících. Otázkou je i historické nabytí církevního majetku. Mnoho se již o tom napsalo.

+3/−12
23.1.2019 16:42

D40a76v14i10d 23V69l68k 6486285168607

Ano to j stárá komoušská lež , že církve jsou totéž co zahrádkářiRv

+13/0
23.1.2019 17:19

J33i54ř80í 36Ř69e85z45n39í78k 4442302283245

Ano, zahrádkáři nejsou součástí státu.

0/−5
23.1.2019 18:12

D83a81n 34R15o60z21s28í29v95a81l 3610222930364

Pokud vím, tak dle tohoto zákona to tak po vyplacení náhrad a tudíž po odstřihnutí od státního rozpočtu, také časem bude. Pak už se černo..delníci budou muset spolehnout sami na sebe.

+2/0
23.1.2019 17:38

O78l30d96ř70i47c12h 47S87c35h47n75a91b78l 4983927200725

To máte ještě ze studií VUMLu?!

+1/0
24.1.2019 7:39

D20a57v88i25d 41V45l63k 6876165878407

Jsem zvědav kolik sem soudruh Lička ještě natrolí příspěvků z dějin Rakouska Uherska?

+5/0
23.1.2019 16:32

M36a72r28e24k 75T59r66i18z81u72l82j26a76k 8950556857387

Podle logiky toho "odborníka" musí Rusko vrátit celou Sibiř Mongolsku, protože ještě v 16. století patřila území za Uralem tatarskému chanátu.

+7/0
23.1.2019 17:12

D67a42v28i35d 84V18l51k 6636155208467

To je to jeho "vzdělání" najde si něco na googlu a pak machruje

+3/0
23.1.2019 17:20

A84r42n81o40l24d 16L60i62č28k61a 7266295424840

Posudek z roku 1998, který vypracovala Právnická fakulta UK říká, že církve od roku 1771, tedy od vlády Josefa II., měly majetek propůjčeny státem, a s tím nakládaly. Poukázal na to, kolik peněz se každoročně vydává na církve a náboženské organizace ze státního rozpočtu - jsou to obrovské částky. Od padesátých let jsou veškeré u nás registrované církve a jejich hodnostáři nejen služebníky božími ale zaměstnanci státu! (toto je to co jsem vyčetl z běžných zdrojů)Ročně nás stojí náklady na jejich mzdy 2,65 miliardy Kč.

Že by byl Josef II komunista?

+1/−13
23.1.2019 16:07

J38a98n 36B40u21r29i84a58n 2343299734680

A stát vyplácí náhrady za církevní majetek z 18.stol či za majetek, který byl na církev evidován v r. 1947?

+5/0
23.1.2019 18:51

D15a51v63i76d 59H69o48r29á33k 9488907526122

Já na tuto věc hledím svým pohledem praktikujícího věřícího a laického kazatele našeho sboru církve Husitské a pravím Vám pane Vlku a ostatní nesouhlasící, že pokud zdanění projde, bude to vůle Boží a jen špatní věřící budou proti tomu držkovat.

To je prostá logika - Bůh je přece všemocný

+2/−5
23.1.2019 16:00

A69r45n92o66l76d 51L22i85č50k56a 7196245334920

:-)R^

0/−3
23.1.2019 16:06

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz