Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zemřel s Covidem

Tahle doba je plná smutných příběhů. Tohle je jeden z nich. Smutný příběh o veselém muži, který chtěl ještě aspoň chvíli žít naplno a utéct smrti.

Když jsem otevřel svůj obchod v novém městě byl jsem vděčný za každého zákazníka. Hned od začátku mi tam začal chodit velmi sympatický pár starších lidí.

Ona elegantní, příjemná dáma a pan ředitel v penzi. Často si koupili třeba celý filet Lososa a pán vždycky říkal:

"Ať si to ještě užiju pane, víte já mám 86 let, ale chci ještě chvilku žít na plno."

A pak mi líčili jak museli prodat svůj dům jednomu miliardáři, aby zaplatili dceřiny dluhy z podnikání a který, až se ženou zemřou, tak ho pan miliardář zboří a postaví tam činžák.

"Ale až s Květuškou umřeme pane!!! Až po smrti! Máme tam ve smlouvě zaručeno dožití a já ho hodlám pěkně rozčílit , rozhodl jsem se, že hned tak neumřu!"

"A víte co pane Vlk??? Já jsem si za ty prachy, co mi zbyly za dům, koupil zánovní Súvéčko a teď s ním řádím po okreskách a jezdím hrozně rychle pane! Rychle a zásadně s otevřeným okýnkem. Víte...... abych cítil ten ostrý vzduch, abych prostě cítil, že ještě žiju.! Mně se prostě ještě nechce umřít a tak jezdím strašně rychle, aby si mě ta smrt nevšimla."

"Víte, já jsem takový rychlý Olda." Rozesmál se pán.

A tuhle historku mi pan Olda vyprávěl pokaždé, když přišel na nákup a paní Květuška tam jen za ním stála a laskavě a shovívavě se umívala a měla takové moudré modré oči, které dopřávaly manželovi tu rychlou jízdu a víru , že ujede i samotné smrti.

A pak jednou paní Květuška přišla sama, že manželovi není dobře a dívala se na mě těma laskavýma modrýma očima a řekla.

"Pane Vlk, já jsem Vám chtěla poděkovat, že vždycky vyslechnete to manželovo vychloubání. On je velmi vážně nemocen, má akutní Leukémii a moc času už mu nezbývá."

A tak chodili, nakupovali Lososa a malinový sirup a chleba od našeho pekaře a máslo z farmy a pán mi vyprávěl, jak jezdí strašně rychle, rychleji než smrt a pak v záři najednou přestali chodit úplně.

A já měl trochu strach, co se s panem Oldou a paní Květuškou stalo v téhle smutné době.

A teď ve čtvrtek paní Květuška přišla sama na nákup a já hledal rychle roušku, protože jsem zrovna jedl jablko a ona mi říká:

"Kvůli mně nemusíte, já už to mám za sebou! A pak mi vyprávěla jak s panem Oldou dostali oba dva Covid a skončili v nemocnici a paní Květuška měla čtrnáct dnů velké horečky a rvala se o život a vyhrála.

Ale .............ale pan Olda, co jezdil rychleji než smrt ve svém Súvéčku, s tou přesilou Leukemie a Covidu svůj poslední závod prohrál........

A já tam stál a díval se přes ten pult na tu starou smutnou paní s těma laskavýma očima zalitýma slzami a nevěděl, co dělat. Jestli prostě mám ten pult oběhnout a prostě ji obejmout, nebo ji aspoň vzít za ruku, ale víte, jak my chlapi jsme prostě v těchhle věcech nemotorní a neobratní a tak jsem se jen pár kostrbatými slovy snažil vyjádřit , jak moc je mi to líto a .............. a paní Květuška viděla jak moc mě to seklo a tak se jen tiše usmála a řekla:

"A víte, to se asi ten náš miliardář brzo svého domu dočká, protože když už teď nejezdím s Oldou tak hodně rychle, smrt si mě určitě za chvíli všimne a já půjdu za ním.

Ale to nevadí pane Vlk. Aspoň budeme zase spolu. On byl pro mě vším." A s laskavým úsměvem odešla.

A víte co...........já tam ještě dlouho stál a hleděl tupě do zdi a bylo to tak dojemný, že jsem sám měl co dělat, abych neronil slzy do stovek a dvoustovek a pětistovek otevřené pokladny a dýchal jsem hluboce jak parní lokomotiva,abych nebrečel jak malý kluk..........................

Tak snad.................snad mají v tom nebi taky Súvéčka a taky pěkné asfaltové cesty a ostrý vzduch pane Oldo, moc na Vás myslím.

Autor: David Vlk | pondělí 30.11.2020 14:35 | karma článku: 47,33 | přečteno: 12366x
  • Další články autora

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 32,11 | Přečteno: 1518x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 32,77 | Přečteno: 1496x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,34 | Přečteno: 4614x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,50 | Přečteno: 2494x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 33,99 | Přečteno: 1398x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 653
  • Celková karma 38,07
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik