Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Asi už jsem dneska taky trochu černej.

Když jsem přijal do rodiny romského přítele mojí dcery, věděl jsem, že to nebude lehký. Dokonce jsem dceři udělal kázání o tom, jak si zkomplikuje život a jaké bude mít problémy s lidmi okolo. A měla a má je samozřejmě pořád.

Když jsem přijal do rodiny romského přítele mojí dcery, věděl jsem, že to nebude lehký. Dokonce jsem tehdy dceři udělal kázání o tom jak moc si zkomplikuje život a jaké bude mít problémy s lidmi okolo.

A bylo to fakt těžké. Najednou jsem byli tak trochu černí celá rodina a jí to dávaly některé děcka ve škole docela dost sežrat.  No a  nám zase někteří naši kamarádi a taky rodina. Byli jsme najednou tak trochu černé ovce.

"Ti co nechají dceru chodit s cigošem!"

 Přiznám se, bylo mi to většinou úplně ukradený. Rozhodl jsem se prostě mít otevřené srdce, nechtěl jsem se jednou sám před sebou stydět.  A já prostě, když někoho jednou přijmu do náruče, tak jsem schopen se za něj rvát na krev a hlava nehlava.

Věděl jsem ale, že to bude hodně těžké i v samotné naší rodině. Víte nepřátelství cizích lidí, nebo posměšky od některých čtenářů tady na blogu nějak přežijete. Přežijete i ztrátu letitých kamarádů, ale když o vás pochybují vaši milovaní táta s mámou, to fakt bolí.

Moje dcera byla vždycky taková ta hezká princeznička a asi kdyby chtěla, mohla chodit s kýmkoliv. Mohla si třeba ulovit nějakého toho modrookého vysokého sportovce z lepší rodiny, co jeho fotříkovi patří půlka okresu.  Ta holka je prostě  takový ten zvonivý typ, co ho prostě kluci chtějí.(No uznávám, po mně to nemá)

Jak vyrůstala, já  měl vždycky tak trochu strach, aby z ní nebyla taková ta povrchní holka, co dostane všechno co chce , taková ta roztleskávačka, co si najde dokonalýho, bohatýho  blbce "Kena" bez smyslu pro humor, co jí zničí život a unudí se s ním k smrti.

No........... tak tohle teda zatím rozhodně nehrozí.

Láska s romským sirotkem z děcáku teda na počátku samozřejmě vyrazila dech i mně. Tohle teda rozhodně nebyl žádnej bílej princ "Krasoň" s ostře řezanou bradou, sen každého správného většinového fotříka. A taky jsem z toho jednu noc hodně blbě spal.

Ale já se v té obavě o dceru taky trochu za sebe styděl a řekl jsem si, že takový prostě přece nejsem a ji jsem takhle přece vychoval, aby byla otevřená a tolerantní a neposuzovala nikoho podle předsudků a prostě jsem se rozhodl, že jí budu věřit. 

Zkuste taky někdy tuhle vlastně strašně  jednoduchou věc, věřit svým dětem.

Víte, ty  naše děcka vlastně vyrůstají v absolutně otevřeném světě a jsou v mnoha věcech tolerantnější a otevřenější než my. Občas je prostě fajn vyměnit si role, nechat se vést za ruku zase chvilku od nich. Třeba vám ukážou, že svět je mmnohem barevnější a nekončí tam, kde jste si doposud mysleli.

A tak jsem svojí dceři prostě důvěřoval, ale současně jsem se bál, jak velký problém s tím bude mít třeba můj táta, seriózní konzervativní pan právník na penzi a taky, že mi to asi bude dávat za vinu.

Že jsem jako nezasáhl a kluka neodehnal od vrat, nezašlápl ho do prachu, nebo ho v temné noci nezavezl někam za hranice okresu, nedal mu pár facek a nenechal ho tam. 

Jsme totiž podobné povahy, já a táta. Takoví dva staří chlapáci ze staré školy, co se s ničím neserou. 

To, že jsem si toho černého kluka z děcáku vzal nakonec pod křídlo, muselo být pro něj prostě nepochopitelné!

 Myslel si, že jsem se zbláznil. Chápete to? Pro naši krásnou princezničku černýho chlápka z děcáku. Kdoví, koho ten jeho fotr vůbec zapíchnul nožem a co byla ta jeho máma zač, když jim ho sebrali.

Víte, já vlastně své rodiče chápal, taky svou dceru miluji a chci pro ni to nejlepší. A chápu, že jejich obavy vlastně pramenily z lásky a taky vím, že jedna tátova zkušenost s romským etnikem ho stála kdysi nejen všechny peníze, co měl tehdy u sebe, ale taky dost hnusnou chvilku s nožem na krku. Ale  s tímle přece tenhle kluk neměl vůbec nic společného, teda kromě stejné barvy kůže.

A moje dcera je prostě s tím veselým černým chlapíkem z děcáku šťastná a to je přeci pro každého tátu to nejdůležitějjší. Štěstí jeho dcery.
Navíc, líbí se mi, jak ona je pro něj prostě absolutně  vším. On by se pro ni klidně postavil komukoliv včetně  mně. Nechal by se roztrhat na hadry, aby ji ochránil a tohle má u mě. Za tohle budu zase já stát při něm navždy.

 Vím, že když je dcera s ním, vždycky přijde v pořádku domů a nic se jí nestane, Vím, že kdyby se jí přeci jen něco stalo, že by ji donesl domů třeba na zádech i kdyby měl na prahu našich dveří vypustit duši. Vím, že se jí snaží pomáhat se školou, že jí nedovolí kouřit marihuanu a občas ji i trošku srovná, když vymýšlí kraviny a vím, že se taky oba smějí stejným věcem, stejné věci je těší a mají společné sny

Vím, že  se samozřejmě našli trochu dost brzo a nejsou úplně běžný pár, ale já prostě pochopil, že já táta můžu být šťastný, jen tehdy, když bude šťastná i moje dcera. A to rozhodnutí s kým bude šťastná, je prostě jen na ní samotné. Vždycky budu nablízku, vždycky ji budu chránit, ale svůj život musí prostě žít sama jak chce.

A co můj  táta?
Dneska jsem mluvil s mámou a ta mi říká:

"A víš co? Tatínek říkal, že ten kluk  vaší dcery je vlastně ze všech těch našich mladých "děcek" nejrozumnější."

"A včera, víš co mi řekl včera? To mě teda opravdu rozesmál. Říkal, že jak ho prostě víc poznal, a trochu mu přirostl k srdi, tak už mu vlastně ani nepřipadá tak strašně černej!" 

A pak nastala v mobilu taková malá chvilka ticha a bylo i přes tu dálku cítit, že si to všechno nějak pěkně mezi námi zase sedlo na své místo, že to neporozumění z poslední doby je nadobro pryč a my dva s mámou jsme se do telefonu oba pak ještě chvíli smáli a já věděl, že odteď se my Vlci budeme za toho našeho černýho kluka rvát na krev už celá smečka!!!

Je prostě už náš!

P.S. Možná se ptáte, proč o tomhle vlastně píšu? Jestli chci nahonit karmu, nebo nějaký hlas do "Blogera roku," dojmout, nebo ze sebe dělat "Správňáka?" 

Píšu o tom, protože mě tenhle můj risk, tahle moje důvěra v člověka tak trochu z jiného světa strašně moc dala a obohatila můj život. Třeba jen o ten pocit, že jsem našel odvahu a udělal správnou věc a uvěřil svým dětem a sám sobě.

Třeba budete někdy v podobné situaci a ten můj blog vám pomůže rozhodnout se správně. A taky to píšu proto, že tohle je prostě život. Můj život!

Život, který vás někdy překvapí, někdy zaskočí a někdy i zklame, ale přesto je moc krásný.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Vlk | úterý 16.4.2019 7:45 | karma článku: 37,14 | přečteno: 2594x
  • Další články autora

David Vlk

Hodinový chlap.

Dneska jsem v Olomouci viděl dodávku s polepem. Kde stálo : „HODINOVÝ CHLAP“ Užijte si přítomnost opravdového chlapa ve Vaší domácnosti!!

4.5.2024 v 7:38 | Karma: 22,83 | Přečteno: 826x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 42,50 | Přečteno: 6881x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1638x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,46 | Přečteno: 4671x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,59 | Přečteno: 2544x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Arcon Personalservice GmbH
Elektrikář do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 654
  • Celková karma 37,72
  • Průměrná čtenost 4959x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik