Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Strašně bych chtěl mít stravenky

"A ty jako nemáš stravenky?" Prohlásila moje dávná kamarádka, se kterou jsem si po dlouhé době zašel na oběd a zatvářila se zklamaně, jak hluboko jsem klesl.

"A ty jako nemáš stravenky?" Prohlásila moje kamarádka se kterou jsem si  po dlouhé době zašel na oběd a zatvářila se zklamaně, jak hluboko jsem klesl.

"Já to za tebe zatáhnu........a bez diskuse!!"  Prohlásila velkopansky a hodila po mně zpátky tisícovku, co jsem vytáhl z peněženky na úhradu dvou malých nealkoholických piv, čevabčiči s cibulí a italských špaget s rajčatovou omáčkou, které teda Itálii ani rajčata neviděly ani z rychlíku "Pindolíno."

Pak vytáhla ty kouzelné magické papírky, se kterými platili všichni ti slušní dobří lidé se solidním postavením a sociálním statutem u okolních stolů a zaplatila s gráciíí dobře naladěného miliardáře.

"Ach jo, jak já bych strašně rád měl stravenky!!!"

Konečně bych se cítil na obědě jako normální člověk a ne jako mimoňský outsider. Je totiž přeci každému jasné, že ten kdo má stravenky, ten je řádně zaměstnán na solidní pozici v nějaké skvělé a užitečné firmě, anebo nějakém důležitém úřadu. 

Namátkou mne napadá "Úřad pro kontrolu intenzity slunečního svitu," nebo "Daňová Kobra brejlatá."

Jak já vždycky závidím v obchodech s čímkoliv, kde si nějaký člověk se slušným zaměstnáním a stravenkami kupuje tři pytle žížalího kompostu na zahrádku, nebo SDS vrtáky do příklepové vrtačky, nebo kosmetické vatičky na zkultůrnění líbezného ksichtíku své milované tchýně a hrdě vytáhne tyhle barevné papírky a vytře prodavačce zrak.

Stravenky jsou prostě nejvíc. Je to nejtvrdší  univerzální světová měna, je to vstupenka mezi lepší lidi, je to symbol solidního sociálního postavení, je to důkaz , že na Vás aspoň někomu záleží a někdo o Vás pečuje. Stravenky jsou prostě ten pravý "GOLD" dnešní doby.

To my lůzři živnostníci nikdy nezažijeme. V obchodech i hospodách musíme platit obyčejnými, prachsprostými penězi.

A tak zatímco křesťané se modlí za vlastní spásu, muslimové za vítězství Islámu, my živnostníci se modlíme za krásné barevné stravenky.

"Bože, ať už jsi jakýkoliv a máš jakékoliv jméno, dej nám prosím stravenky. Bože, i my nehodní bychom se chtěli aspoň někdy cítit jako slušní lepší lidi!"

PS. A to ještě naštěstí nemusím po barech a hospodách lovit nějaké luzné samice Homo Sapiens vonící parfémem Clohé, se rty rudými od francouzské rtěnky značky Christian Dior a dekolty tak božsky naplněnými, až se chlapovi dělá slabo v kolenou, protože  jsem šťastně ženat, jak tvrdí moje manželka.

Bez stravenek, bez těch mámivých, luxusních, voňavých papírků, bych si totiž stejně ani neškrtnul!

Autor: David Vlk | středa 6.6.2018 17:52 | karma článku: 39,81 | přečteno: 4886x
  • Další články autora

David Vlk

Hodinový chlap.

Dneska jsem v Olomouci viděl dodávku s polepem. Kde stálo : „HODINOVÝ CHLAP“ Užijte si přítomnost opravdového chlapa ve Vaší domácnosti!!

4.5.2024 v 7:38 | Karma: 20,06 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 42,49 | Přečteno: 6855x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 33,35 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,44 | Přečteno: 4666x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,56 | Přečteno: 2537x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Čínský prezident přiletěl na návštěvu Francie. „Vítali“ ho naštvaní Tibeťané

5. května 2024  16:57,  aktualizováno  19:44

Do Paříže přiletěl čínský prezident Si Ťin-pching, který v pondělí zahájí dvoudenní státní návštěvu...

  • Počet článků 654
  • Celková karma 37,33
  • Průměrná čtenost 4959x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik