Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tož v pátek zliskám všecky děcka a jedeme na dovču.

Koho vůbec zajímá taková nezáživná kravina, jako je chemie, nebo fyzika, nebo ty blbý čárky v mých vele složitých souvětích?? Vysvědčení je jenom cár papíru, aby měli učitelé důkaz, že vůbec mezi těma prázdninama chodí do práce.

"Tož v pátek zliskám všecky děcka a jedeme na dovču." Prohlásil můj dávný kamarád Jura, když jsem ho potkal na rozpálené ulici a zeptal se ho, jak se má.

"Juro a proč je budeš liskat a proč všecky?" Zeptal jsem se naivně.

"No dyť je vysvědčení a oni na to serú. Moja z nich chce mět vysokoškoláky a sú to samí trojkaři, všecí třé. A nezlob sa Davide, já dneska nestíhám, zavolej,  zajdem nekdy  na pivo." Rozloučil se kvapně a zmizel na horké dlažbě, aby jsme se zase deset let neviděli.

Já zůstal ještě chvilku zamyšleně stát na rozhicovaném slunku a rovnal si myšlenky. Pokud si totiž pamatuji dobře, tak Jura byl vždycky taky trojkař a někdy spíš čtyřkař. Vyučil se elektrikářem a dneska má firmu snad s deseti, nebo patnácti dalšími řemeslníky. Jezdí v Audi a na dovolenou jede do Řecka. Jeho tata ho liskal vždycky taky a Jura na školu kašlal, jak to jenom šlo a přitom je to dneska vlastně úspěšný chlap.

Taky jsem tata a taky někdy dost prudím i když neliskám, protože bych nerad nedopatřením zabil, mám totiž figuru, jak gorilák Richard ze zoo v Tróji.

Doma mám puberťačku, takže trojkami po nás paní účy střílej jak z kulometu a někdy i čtyřkama. Na vysvědčení asi dneska ty trojky budou dvě. Snad jen dvě!

Ovšem jen tak diskrétně mezi námi, já se musím přiznat, já jsem se v tý škole taky furt potácel od zdi ke zdi. A z té chemie tam ta trojka byla na vysvědčení taky. A pětek bylo v žákovské jak much.

Koho taky zajímá v pubertě taková nezáživná kravina, jako je chemie, nebo fyzika, nebo ty blbý čárky v mých vele-složitých souvětích?? A co teprve nějaké rýsování a k čemu Vám bude, že král Trumpeta třetí se kdysi v roce 1486 zastavil na latríně v Rakovníku???

"Tramtadá, no k ničemu, že jo?"

V sedmičce jsem dokonce zakopal uprostřed pololetí žákovskou knížku plnou kulí a čtyřek do lesa pod statný dub a tři měsíce doma tvrdil, že ji má třídní pořád u sebe. Máma se to pak jala na rodičáku řešit veřejně s paní učitelkou, jakože paní úča nám trošku lajdačí a kde máme ty žákovky. To byla asi hodně trapná chvilka. Jó tenkrát jsem naposledy v životě dostal řemenem na svou puberťáckou prdel.

Anebo ty moje věčný poznámky. Jsem majitelem několika hezkých důtek třídního učitele. Výklad jsem s oblibou komentoval vtipnými hláškami do pléna. Souška učitelka zuřila, že jí podrývám autoritu i když mnohdy se řehtala taky.

To byla vůbec drsná úča ta naše třídní. Matikářka, fyzikářka, hlavu jako mrkev, hlas jak chlap, přísná, figura vyloženě fackovací a navíc se jmenovala Bedřiška. Prostě Bedřa! Dech jí vždy svěže voněl po Alpě. 

Upila se nakonec k smrti chudinka, doufám jen, že ne kvůli mým nejapným vtípkům.

A taky jsem byl ve škole absolutní přeborník na falšování rodičovských podpisů a velmi často jsem známky v žákovce upravoval žiletkou. Z pětky trojka, to byla hračka. Vyškrábat žiletkou, vybrat správnou průpisku a pak trochu zapravit papír pijákem, nebo velmi jemným šmirglem, případně trošku zašpinit.

Byl jsem přeborník v dovednosti, jak velký průšvih překrýt malým. Z malýho se přece nikdo nepo... , že jo?

 A taky jsem počmáral školu barvou a nosil děravé džíny a vzadu moc dlouhé vlasy a trička s nevhodnými nápisy.

To byste nevěřili, jak soudruha ruštináře Pytlacha vždycky spolehlivě nakrklo tričko s nápisem "GO WEST!"

Anebo taková falešná novoromantická náušnice v uchu. To se vzalo pero zvané "Číňan" a rozšroubovalo se. A v tom spoji byl takový jemný ozdobný stříbrný kroužek a ten se opatrně lupl a kroužek se nasunul na ušní boltec. Rázem jste vypadal jak George Michael z legendární kapely Wham ! Paráda, holky jenom vrkaly.

A z vysoké mě vyrazili protože jsem místo přednášek hrál minigolf a sváděl druhačky a třeťačky pozváním na smažený čínský lunchmeat s brokolicí a nezávazný sex. A taky jsem jezdil po Ostravě tramvají a dával si s partou študáků na každé zastávce na trase smažák, hranolky, tatarku a pivo, dokud nedošly prachy. To byly pozvracený koleje.

Takže kamarádi a ty taky Juro, až budete zase v pátek chtít zliskat děcka za špatné vysvědčení, dejte jim radši pusu.

Je to jenom papír, za který si štěstí nekoupíš. Svět potřebuje nejenom jaderné fyziky, doktory a bankéře, ale taky šikovné elektrikáře, instalatéry a kuchaře a prodavače kachliček, co Vám píšou blogy pro zasmání.

"Takže kámo a ty kočko taky, Véčko a Peace a nechte děti žít. Ti spratkové jsou totiž zaručeně celý po Vás."

 

PS. Omlouvám se celému pedagogickému sboru za nejapné a nedůstojné zlehčení jejich obětavé, mizerně placené dřiny. A moc to prosím o prázdninách nepřehánějte s těmi "Přípravami"- Hahaha  na další školní rok. Bohužel už nemám žákajdu, abych po právu slíznul další důtku třídního učitele. A Peace, účové a účy a hlavně mi tam zase neopravujte pravopisné hrubky, mám Vás rád :-) Jo a nepijte Alpu.

 

 

Autor: David Vlk | pátek 30.6.2017 8:06 | karma článku: 39,46 | přečteno: 3223x
  • Další články autora

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 41,51 | Přečteno: 5960x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 33,28 | Přečteno: 1586x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,42 | Přečteno: 4648x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,56 | Přečteno: 2523x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 34,05 | Přečteno: 1421x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 653
  • Celková karma 39,35
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik