Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moravská rozlučka se svobodou je jízda

Žením syna. Řeknu Vám, je to docela nápor na bednu. Já v tom totiž vůbec neumím chodit.  Mám sám pocit, jako kdybych se sám ženil teprve nedávno.

Žením syna. Řeknu Vám, je to docela nápor na bednu. Já v tom totiž vůbec neumím chodit. Vlastně jsem byl naposledy na nějaké svatbě asi před dvaceti lety a vůbec si to nepamatuji.

Samozřejmě, než se chlap ožení, musí se rozloučit se svobodou. U nás na Moravě se tomu říká Svíca. Svíca je samozřejmě vždycky větší zábava než svatba, je to prostě bezuzdná pařba.

Já byl ještě nedávno taky mladej a ještě poměrně nedávno jsem se taky ženil . Poprvé a pak za chvíli i podruhé. Jsem prostě nepoučitelný recidivista a optimista. Pak jsem se párkrát vyspal, párkrát jsem se rozhlídl napravo a nalevo a najednou mám pětadvacetiletého syna, který se za týden žení. Kruci ten život je nějak moc rychlej...............

Svíca byla domluvena v bývalé školní jídelně bývalého učňáku. Zázemí a výčep takřka dokonalé a cena za pronájem lidová. Kluk mě vyděsil hned na začátku, když mi řekl, že přijde tak sto lidí.

Já teda rozhodně přijedu taky, vezmu ženy a dcery a trochu zapaříme.

V inkriminovaný den jsem našel motorkářské tričko s lebkou v šátku, postarší, odrbané džíny, naštěstí maj gumu v pase, tak jsem je natáhnul, notně jsem se zastříknul Hugo Bossem (budou tam mladý kočky, tak ať klukovi nedělám ostudu) a zajel jsem rychle do Makra, abych podpořil zásobování nějakým tím dobrým mokem, hospodskými brambůrkami a pár kily buráků a uzených mandlí.

Hergot, co ale dneska taková omladina na větší vesnici na Jižní Moravě dneska pije? Rum, vodku, ferneta má mladý nakoupené. Asi něco sladkého šumívého z Itálie pro ženské. Hopsinkovou vodku snad už dneska nikdo nepije! A tak jsem nakonec trochu zamachroval a nacpal do vozíku karton Tulamorky a jakési, babské, růžové šumivé.

 To snad pije každý ne? U kasy se mi poněkud protočily panenky, ale statečně jsem náklad narval do auta, naložil ženu s dcerami a vyrazil za zábavou.

Dorazili jsme asi půl hodiny po začátku do ještě poloprázdného sálu. Jídelnou voněl Diošuv parádní guláš, ženich s tatínkem nevěsty, kteří od rána chystali sál, byli už v notně povznesené náladě a dovnitř se trousily skupinky mládeže.

Samozřejmě u vchodu povinná štamprle slivovice z ženichem a nevěstou, gratulace, dary a pak rychle na guláš, přidat nakrájené cibule a první pivo. Ten můj kluk dopadne, jestli si s každou partičkou dá štamprli. Napadlo mě.

Zhltnul jsem guláš, omluvil se ženě, která chudák řídila a zaujal jsem pevné místo za výčepním pultem, kde u pípy kraloval druhý muž mojí exmanželky.

Musím přiznat, moje první žena si po mně našla fajn chlápka a vzhledem k tomu, že v rámci podnikání provozoval i několik let hospodu, vystrnadili jsme baby zpoza pultu a rozjeli zásobování hostů alkoholem. Samozřejmě, že po mojí nafrněné Tulamorce zpočátku ani pes neštěkl. Domácí slivovice je prostě nejvíc. Sorry milí Irové.

Pivo teklo proudem, klasika rum s colou a vodka s džusem má pořád taky svoje fandy a holky si pořád ještě, když zapomenou na slušné vychování, vychutnají broskvovou, nebo melounovou vodku. Kupodivu na Moravě po víně neštěkl ani pes.

Ukázalo se, že jsme s Diošem docela dobrý team. Dioš spíše tichý, ovšem s precizní znalostí zásob. Vždy vědoucí, kam sáhnout  pro cokoliv (Dokonce ten kouzelník vyčaroval i brčka). Ovládal bravurně pípu  a já rozevlátý bohém a bavič, který chrlil fóry, žertoval s mladými ženami i muži, odrážel ataky neodbytných pijanů a naléval "tvrdé".

Samozřejmě, že jsem se neopoměl naučit, jak správně načepovat pivo a jak fixlovat míru na štamprlích.

Hlavně teda na těch svých, protože ty přívaly společných panáků se stovkou hosů, bych bez podvádění nepřežil.

Tatínek nevěsty odpadl v deset, ženich ztuhnul v bourárně masa v jedenáct. Zatímco jsme ho zvedali, protože chrápal na vykachličkované podlaze, jako čerstvě ulovený vorvaň, rozjeli jsem druhé kolo guláše , aby těm děckám nebylo blbě a já pak v zápětí přítelkyně popíjejících mladíků vyprovokoval k přehlídce tetování všeho druhu. Řeknu Vám, bylo na co koukat!

Manželka cucající u stolu limonádu mne vraždila pohledem, zatímco já chválil všechna ta peříčka na levé půlce, divoké kytky na kotníčku, citáty na zádech a americké orly na ramenech. Maj to fakt krásný ty holky dneska. Míra vkusu v tetování se podle mne značně zvedla.

Dva rozčílené žárlivce přispěchavši sjednat pořádek, jsem uklidnil další štamprlí meruňkovice a zábava mohla pokračovat.

A tak jsem sedm hodin v kuse žvanil, bavil, smál se a dolíval alkohol a poslouchal příběhy o tom, jak ti mladí pracují, milují, podnikají a sní svoje sny a skoro všechny ty krásný mladý holky měly vysokou školu a skoro všichni ti fajn chlapi měli práci a velké plány a bylo mi strašně dobře  u srdce.

Tihle mladí jsou otevření,chytří lidé, nazatížení předsudky a odsudky.

A sympatický bylo, že na téhle moravské Svíci byli  taky dva černí kluci, co právě rozjíždějí v Praze Milk šejk bar a jediný, kdo na ně divně čuměl byli tři postarší pánové, co lemtali pivo a lili do sebe vodku jak ruští mužici.

Nikomu z mladých prostě nepřipadalo divné, že černý kluk má nádhernou blonďatou holku, vysokou školu a je to Moravák jak poleno, co podniká v Praze.

Tak až zase bude na ty naše mladé, někdo nadávat, vzpomenu si na ten hezký večer, kdy jsem dělal barmana za pultem v bývalé školní jídelně a zjistil jsem, že svět je absolutně v cajku a v dobrých rukou.

 Tak snad si my skorodědci můžeme už trochu dáchnout a zvolnit a kdyby jste někdo měli chuť na panáka Tulamorky, stavte se, zbyly mi ještě dvě flašky.

Autor: David Vlk | neděle 17.9.2017 8:23 | karma článku: 37,81 | přečteno: 3872x
  • Další články autora

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 31,03 | Přečteno: 1249x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,22 | Přečteno: 4578x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,41 | Přečteno: 2464x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 33,87 | Přečteno: 1382x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Koho přivezli traktoristi do Prahy?

Ta touha to těm nafrněným Pražákům nandat, ta vášeň s jakou je možno je kopnout nohou v gumáku do pražského úsměvu a jak jim rozrajtovat ty jejich nafrněné magistrály .

20.2.2024 v 14:44 | Karma: 43,62 | Přečteno: 5406x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Neutuchající vřískot Babišových paviánů.

Nechci se probudit v nějaké replice Erdoganova nacionalistického ekonomicky krachujícího Turecka, nebo se utopit v politickém paprikáši ve stylu Orbána.

12.2.2024 v 11:43 | Karma: 46,18 | Přečteno: 8183x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Erotická nabídka.

Dostali jste někdy nějaký neslušný návrh? nějakou erotickou, nebo erotizující nabídku od neznámého svůdce?

8.2.2024 v 12:37 | Karma: 37,15 | Přečteno: 4866x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Byt o velikosti 8m2 je dost velký na vše.

Dneska jsem se dočetl, že státní správa chystá nový standard bydlení v Česku. Minimální plocha obyvatelného bytu bude stanovena na 8m2. Za mě je to naprostý luxus.

26.1.2024 v 10:01 | Karma: 36,71 | Přečteno: 2022x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Zkáza západní civilizace nastala.

Baletním krůčkem jsem vkročil na první kamennou kočičí hlavu a pak na další a další na čtrnácté dlaždici se mi kotníky rozvibrovaly v divokém rytmu. Náledí zkáza západní civilizace je dovršena.

23.1.2024 v 10:28 | Karma: 42,05 | Přečteno: 9782x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ruský svět začíná za Hodonínem

Asi nejsem sám, kdo se se zděšením dívá kousek na Východ za řeku Moravu, kde začíná Slovensko a vládne Robert Fico.

21.1.2024 v 10:46 | Karma: 37,74 | Přečteno: 1958x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

ANO je nekonečný gejzír politického bahna

Baví Vás pořád poslouchat to lhaní, jak by to ta parta servilních přidržtašků velkého Šéfa uměla líp? Fakt?

17.1.2024 v 12:17 | Karma: 37,93 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Už jste byli na swingers párty?

„Já sem byl pro Viagru kamaráde, v pátek jdeme se ženou na Swingers párty, tak abych se tam pořádně blejsknul, chápeš ne ??? Potřebuju nějaký nevšední zážitky v tom novém roce“ Mrkal na mě spiklenecky Vláďa.

11.1.2024 v 19:03 | Karma: 35,12 | Přečteno: 1765x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ambiciózní dietní plán.

Studeným krámem protahuje drobný průvan. Led diodová světla u stropu chladně svítí na vystavené zboží a shrbenou postavu prodavače z posledních sil se držícího pultu.

4.1.2024 v 11:01 | Karma: 37,55 | Přečteno: 2504x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ovládne v příštím roce Alena Schillerová Only Fans?

Je třeba si klást zásadní otázky, aby nám na ně rok 2024 mohl dát odpovědi . Uvidíme konečně světlo na konci tunelu? Nebo to bude jen další vehikl jedoucí v protisměru?

30.12.2023 v 15:19 | Karma: 31,84 | Přečteno: 1234x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Trochu té zasloužené vánoční erotiky.

Člověk by řekl, že když se po dlouhém roce konečně přiřítíte domů a dokonce doma spíte v jedný posteli s manželkou déle než dvě noci, že musí zákonitě dojít na nějakou tu vášnivou erotiku.

27.12.2023 v 10:56 | Karma: 42,14 | Přečteno: 7937x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nový trenky k Vánocům.

Vypadal jsem v tom jak starej baleťák s tříselnou kýlou. Prostě primabalerín z Národního hadra......... nejedna labuť by za mnou otočila dlouhý krk.

3.12.2023 v 15:44 | Karma: 33,11 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Máj inglíš is not gůůůt.

S mojí školní angličtinou je to fakt bída. Zatímco s těmi pár Ukrajinci, co vlezou do Gruntu jsem schopen vést zajímavý rozhovor pouze rusky na téma "Kak já guljáju po párke."

20.11.2023 v 10:43 | Karma: 36,20 | Přečteno: 1646x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Čermáku, co jsi měl ze zeměpisu?

Nechce se mi věřit , že nám hrdina lhal. Že vůbec netoužil po ruském pořádku, že vůbec nechtěl žít v té nádherně svobodné a přívětivé zemi, že nechtěl dýchat stejný vzduch jako veliký Putin.

15.11.2023 v 12:51 | Karma: 32,19 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Jak jsem pekelně zapařil.

Poprvé jsem se dovolil manželky zeptat, kdy už půjdeme domů v 20.05 podruhé v 21.03 a po třetí jsem ve 22.00 rozdělil společné klíče a odkráčel do hajan.

6.11.2023 v 10:56 | Karma: 40,58 | Přečteno: 4796x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Budeme mít na východě za souseda ruský satelit?

Nemuseli jsme čekat dlouho po volbách a už jsme slyšeli Ficova slova o zradě Ukrajiny a celého dosavadního prozápadního směřování Slovenska.

26.10.2023 v 13:58 | Karma: 42,77 | Přečteno: 6840x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 652
  • Celková karma 38,69
  • Průměrná čtenost 4974x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik