Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P32e22t55r 53L42a56n22g34e94r

27. 10. 2018 10:58

Jako úvaha dobrý. Člověk by měl občas přemýšlet i o alternativa hodně. Ovšem v tomto případě alternativa nebyla.

Na rozpadu RU mely zájem nejen reprezentace jednotlivých narodu, ale i vítězné mocnosti. Především Francie.

3 0
možnosti
Foto

Velmi pěkný a zajímavý text, Davide. Mnohé už bylo řečeno v diskusi, takže asi nic "objevného" nepřinesu. Myšlenka, že se mohlo Rakousko-Uhersko v nějaké podobě zachovat, se mi docela líbí. Ale stalo se, jak se stalo.

Slavit určitě budu. Nebude to žádné bujaré slavení, spíše vzpomínání s úctou. Sté narozeniny určitě za to stojí. Jsem z rodiny, která má silné československé kořeny, narodil jsem se v Československu, jsem původem Čechoslovák. Moji prarodiče i rodiče byli přesvědčenými stoupenci společného státu. A fakt, že už neexistuje, mi vůbec nebude bránit ve vzpomínání. Řekl bych, že vzpomínání s hrdostí. kdyby to neznělo malinko pateticky. A budu vzpomínat s maminkou, která je jen o osm let mladší, než Československo a její život (ve vztahu k životu jejích rodičů a ke všemu, co prožili), je téměř jeho "kronikou".

4 0
možnosti

D79a52v89i52d 97V60l74k

27. 10. 2018 9:51

Díky marku podepisuji.Jsem z Hodonína dnes žiju v Uherském Hradišti.na Slovensko to bylo vždycky jen kousek arozdělení jsem vnímali vždy jako nesmysl pánů z Bratislavy a Prahy.

2 0
možnosti

Davide pokud by ses za pár let stal hypoteticky prezidentem naší země,myslíš, že se na té židli musí zblbnout? To by se v R-U nestalo, tam degeneroval jen císař. Václav Havel beru i když... Klaus sešup a nyní škoda ošoupání klávesnice... :'(

0 0
možnosti

D32a66v17i89d 31V90l42k

26. 10. 2018 21:47

Já si myslím ,že to dělá ten Hrad a to poklonkování těch slouhů tam. Prezidentský úřad by se měl přestěhovat do nějakého civilního baráku.Zblbne tam každej na tom Hradě.

1 0
možnosti
Foto

Šikovné zamyšleníR^.

I já jsem na podobné téma kdysi dumala. Došla jsem k tomu, že Germánům a Slovanům není souzeno stavět na tom samém pískovišti stejné bábovičky. A protože se vnějšími tělesnými znaky, způsobem kultury, smyslem pro humor, emocemi a dalšími detaily cítím být jednoznačně Slovankou - zkrátka mám na to figuru -;-D jsem s historickým vývojem v podstatě spokojena.

0 0
možnosti

D20a73v20i77d 67V10l32k

26. 10. 2018 21:10

No obávám se že Slovankou jste tak z 50% víc ne Zdeňko;-)

0 0
možnosti

Co se mě týká, tak žádné "my" není, žádnou hrdostí se mi hruď určitě nedme a žádným vlastenectvím postižen nejsem. Na druhou stranu jsem ovšem rád, že žiju na tomto území s jeho specifiky a nikoliv na tom vašem vytouženém západě, kam ještě pro vás není pozdě se odstěhovat. Koneckonců i v tom je krása dnešní doby - v diverzitě a možnosti volby.

1 0
možnosti

Davide často o tomto tématu přemýšlím a čím jsem starší, tím víc bych hlasoval pro setrvání v Rakousko-Uhersku... nebylo to vůbec špatné spojení... :-)

4 0
možnosti

Jedno je jiste. Morava by stale existovala jako hrda zeme a narod, se svou vladou, zakony a vsim vsudy. A co mame dnes???

6 0
možnosti

odpověď je v paralelních alternativách, tudíž se ji nejspíš nikdy nedozvíme.

0 0
možnosti

J39i48r95i 75T91i66c76h82y

26. 10. 2018 17:55

Kdyby, kdyby. Jen jedna poznamka: z sesti milionu by z nas po asimilaci zbylo mozna jen par milionu, ale to by vam zrejme vubec nevadilo.

1 0
možnosti

Muzete prosim napsat na zaklade jakeho studia jste k tomuto zaveru dospel?

1 0
možnosti

Určitě zajímavé téma, ovšem jak už tady napsali někteří níže, je otázkou, nakolik jsou úvahy typu "co by, kdyby..." smysluplné. Je to asi podobné, jako dumat nad tím, jak by se možná vyvíjel fotbalový zápas, kdyby v 15. minutě zapískal rozhodčí proti domácímu mužstvu penaltu.

A ještě Davide jeden dotaz mimo téma tohoto článku: kam zmizel Váš předchozí blog? (na téma, koho Zeman vyznamená příští rok)

2 0
možnosti

D11a16v53i56d 81V47l58k

26. 10. 2018 16:58

Občas nějaký blog smažu. Někdy to přepísknu ,někdy se mi nechce hádat,někdy mě to otráví.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS