Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem vydělal první "Velké prachy."

Neměl jsem auto, telefon jsem sdílel spolu se sousední tiskárnou a faxovat se chodilo na poštu. Jo faxování, vy už vlastně dneska nevíte, co to bylo?

V roce 1993 jsem se ve svých dvaceti třech letech rozhodl, že budu podnikat a založil jsem si živnost na import španělských dlažeb a a kachliček, přestože jediný jazyk , kterým jsem tehdy a i dnes vládl byla kromě češtiny povinná ruština .

Neměl jsem auto, telefon jsem sdílel spolu s vedlejší tiskárnou a faxovat se chodilo na poštu. Jo faxování, vy už nevíte, co to bylo?

To tehdy ještě před internetem a před emaily se posílaly zprávy faxem, ale fax byl strašně drahý a tak se chodilo faxovat na poštu a počítač tehdy stál asi 100 tisíc, takže nabídky se počítaly na kalkulačce, psaly ručně na psacím stroji.

No a kšefty se sháněly prostě tak, že jste si dal sáčko, plastový kufřík nacpal tištěnými katalogy, přijel jste vlakem třeba do Zlína a za celý den jste ten Zlín pěšky oběhnul a hledal jste, kde počínající zbohatlíci něco staví a kam byste mohl nacpat svoje kachličky.

Ve Zlíně jsem narazil na stavbu hospody, kterou si stavěl pan již soukromý řezník, protože měl rád pivo a měl jsem tu kliku, že jsem tam na něj zrovna narazil. Pan řezník nelenil, naložil mě i s mými katalogy, že to musí vidět manželka a odvezl mě domů do své vilky. Průser byl, že já jak jsem celý den chodil po tom Zlíně v těch naleštěných svatebních polobotkách, tak jsem prochodil ponožky a udělaly se mi na nich dvě obrovské díry, kterými se klubaly ven moje palce.

Já se strašně styděl, protože jsem hned viděl, že si toho řezník všimnul a děsně ho to pobavilo.

Pak jsem jednali v obýváku a prohlíželi katalogy i s paní řezníkovou, což byla taková zralá hezká pětačtyřicítka, tehdy ještě nevylepšená silikonem, protože ten se teprve postupně prosazoval ve stavebnictví, ale dámská ňadra jím byla ještě nedotčena.

Řezník machroval a rozléval nám nějakou drahou Whisky.

Za toho panáka by se tehdy zřejmě najedla parta obkladačů v nádražním bufáči.

Asi za tři hodiny jsem se už zase s kufírkem potácel na vlak, že pojedu domů a možná budu mít svůj první kšeft.

Zpracoval jsem nabídku, nacenil a z pošty odfaxoval řezníkovi a pak mu s očekáváním zavolal z budky.

Byl velmi odměřený a hned na začátku mě usadil na zem:

"Pane Vlk, víte já si myslím, že vy máte úplně holou prdel a dát vám padesát tisíc zálohu, je značně riskantní, ale....................... No prostě ta moje Maruna má zbytnělé sociální cítění a jak viděla ty vaše děravé ponožky a trčící palce, tak prohlásila, že vám v tom podnikatelském rozletu musíme pomoct, takže............no já vám teda tu zálohu dám, ale jestli mě natáhnete, tak vás napíchnu na hák a strčím přes noc do mrazáku."

A tak jsem začal podnikat.

Díky laskavé řeznické manželce Maruně jsem vydělal prvních třicet tisíc, koupil jsem si nové, ještě vínovější sako a pohodlnější boty.

Tak díky Maruško, já vím, že jste od toho tehdy čekala víc, jak jste mi pod stolem tehdy po těch čtyřech whiskách hnětla stehno, ale já si tenkrát prostě jen potřeboval vydělat svoje první "velké prachy."

  

 

Autor: David Vlk | čtvrtek 1.6.2023 9:53 | karma článku: 38,31 | přečteno: 3367x
  • Další články autora

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 32,98 | Přečteno: 1638x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 32,77 | Přečteno: 1500x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,34 | Přečteno: 4616x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,50 | Přečteno: 2495x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 33,99 | Přečteno: 1399x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 653
  • Celková karma 38,18
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik