Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jsem "cigošskej" fotr

"To jsou chlapi ze sběrných surovin, asi brali výplatu." Pokrčí rameny hospodský, kterému je úplně jedno, komu to lije do krku, hlavně když zaplatí.

Sedím v hospodě na Rudém na pátečním pivu.

"Ty vole, co je to tam s mladýma za divnou partičku?" Zeptám se hospodského a kývnu hlavou dozadu za kulečník, kde u stolu sedí moje dcera se svým romským přítelem, jeho kamarád, taky Rom, a jeho přítelkyně. Na kulečníku hraje rozjetá partička pracujících Billiard. Čtyři chlapi a dvě ženy. U kulečníku je veselo, chlast teče proudem a občas zaslechnu nějaké urážky směrem ke stolu s mou dcerou.

"To jsou chlapi ze sběrných surovin, asi brali výplatu." Pokrčí rameny hospodský, kterému je úplně jedno, komu to lije do krku, hlavně když zaplatí.

Zvednu se a jdu se radši za dětmi podívat.

"Á cigošskej fotr." Počastuje mě jedna z dam.

Nereaguji, jen se na ni zamračím jak prasklej jebák na krku puberťáka a vracím se k baru.

"Vykašli se ně, jsou nalití, dáme si jednoho Kapitána ne? Uklidňuje mě kamarád na vedlejší židli.

"Nemám to rád, vždyť víš, oba dva ti Romové chodí slušně do práce a žijí slušně."

"No........ ale ten menší Radek má už ale podmínku ne?"

"Jo má a víš za co? Prostě jednu natáhl pitomci, co mu nadával do černých trpaslíků a vyrazil mu zub. A teď se to s ním táhne. Bílý hrdina ho udal a tak má podmínku.Jestli jim budou ještě chvilku nadávat, tak to dopadne stejně a kluk půjde sedět. Nepřipadá mi to úplně fér."

A tak jsem kecali, a pili pivko já občas nakoukl přes rameno, když jsem uslyšel nějaký útržek nadávky, ale náš Marťas mi signalizoval, ať to neřeším, že to zvládnou.

Jenomže ty dva rumy a tři piva, co jsem vypil, prohloubily můj zbytnělý smysl pro spravedlnost a když jsem slyšel, jak se partička od kulečníku zvedá a někdo z pánů počastoval moji dceru "Cigošskou děvkou." vylítl jsem z barovky, jak čertík z krabičky a začal na přicházející bílé hrdiny řvát.

Já vím, byli čtyři a kdyby chtěli, tak mě asi rozšlapou po lokále,ale já už byl fakt nasranej. Stál jsem tam kousek od dveří do lokálu a řval na ně s rukama sevřenýma v pěst podél těla a čekal, až se někdo ozve.

Tiše ke mně přišli, oči zabodnuté do země a ten nejmladší mi říká:

"S dovolením starý pane, rádi bychom prošli."

Zůstal jsem stát jako opařený. Do háje, jaký já jsem starý pán a jaký s dovolením??? Co si tady hraje ten hajzlík na slušňáka?  Partička se protáhla rychle  kolem mě a zmizela do tmy

"Viděl jsi to? " Otočil jsem se na kamaráda nechápavě k baru."

"Ty vole......no.............už ani ti rasisti nejsou, co dřív!"

Utrousil kamarád do piva a objednal poslední rum Kapitán.

P.S. O týden později jsem na pivo nešel a moje děti se vrátily z hospody v pocuchaném stavu. Dcera měla na čele bouli jak kulečníková koule a Marťas natržené tričko. Prostě tentokrát už ty nadávky nevydržely. Jedna z žen z partičky ze sběrných surovin, dáma asi osmdesátikilová shodila moji drobnou sedmnáctiletou dceru na zem a začala do ní kopat. Samozřejmě zase padaly cigánské děvky a špinaví cigoši, černí podhoděnci a svině.

Dcera nicméně vyskočila ze země na nohy a paní dala do zubů dvakrát pěstí.("Jak mě to Martin učil tati." Řekla mi.)

Marťas sejmul chlápka, který dal dceři do čela ránu loktem a bylo vymalováno. Rvačku ukončilo několik chlapu s hospodským. Babičky a maminka jsou vyděšené, že se nám holka porvala v hospodě, já jsem naopak hrdý, že se nedala.

Holt........................ "Cigošskej fotr"

 P.S.2 Partička ze sběrných už do hospody víckrát nepřišla, zřejmě hledají někde snadnější oběti.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Vlk | pátek 14.8.2020 11:25 | karma článku: 38,83 | přečteno: 4320x
  • Další články autora

David Vlk

Hodinový chlap.

Dneska jsem v Olomouci viděl dodávku s polepem. Kde stálo : „HODINOVÝ CHLAP“ Užijte si přítomnost opravdového chlapa ve Vaší domácnosti!!

4.5.2024 v 7:38 | Karma: 22,83 | Přečteno: 817x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 42,50 | Přečteno: 6879x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1637x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,46 | Přečteno: 4670x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,59 | Přečteno: 2544x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  19:01

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 654
  • Celková karma 37,72
  • Průměrná čtenost 4959x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik