Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dědečku, ty máš ze mě srandu.

Já vím, že jestli sedíš v nebi ve svojém slaměném klobúčku a na prvním jarním sluníčku se ti zaleskne lišácky Tvůj zlatý zub, máš ze mě strašnou srandu. 

Můj milý dědečku.

Já vím, že jestli sedíš v nebi ve svojém slaměném klobúčku a na prvním jarním slunku sa Ti zaleskne lišácky Tvůj zlatý zub, máš ze mě strašnou srandu. Sedíš tam navrchu a určitě piješ vínko, protože babička ťa nevidí a vysoký krevní tlak ťa už netrápí. Sedíš tam a díváš sa jak já sa tady na tem světě palunduju.

Dobře si pamatuju, jak jsem vždycky poslouchal, když jsem byl eště malý a ty živý a plný sil, ty krásné chlapácké rohovory s Tvými kamarády, když ste sa potkali cestú z pola. Měli ste šecí montérky, co sa ukradly v práci, rozhalené košule s hrudníkama plnýma chlupů, svalnaté ruky a opálené tváře od slunka.

Už tehdá ten "Oskar" na nebi  hicoval jak sviňa a tak jste na nosiču měli kožené kabele a v nich prázdné flašky od bílého vína smíchaného s chladivú vodú.

"Přece byste na žízeň nepili nejakú sladkú srajdu." Jak kdybych ťa slyšel.

Byla to jiná doba. Doba kdy hodnota chlapa se neměřila tloušťkou zlatého náramku na zápěstí ani klíčkama od ojetého Bavoráku, ale tym, kolik měl měřic pola a kolik měl hlav vinohradu. 
Tak krásně jste se vy, chlapi trumfovali, když ste sa potkali s kolama s přivázanýma motykama jak jedete z Kratin. Chlubili ste sa, kdo má větší prase, kdo napálil načerno víc slivovice, kdo dostal na koště diplom za Frankovečku a kdo je záživnější.

Šecí ste měli samozřejmě v podstatě stejné prd, protože pola Vám sebrali komunisti aj s koňma a plundrovali ich v družstvu, ale aj tak ste sa vymachřovali jak malí kluci a handrkovali sa, kdo měl větší erteple, kdo víc pytlů a kolik jste nadělali kyselého víniska a kolik ste pro "hlúpé" Pražáky nadělali eště druháku a šecko jim prodali. 
Ej dědečku, byli ste kujóni. A měli ste hezký život. Stačila Vám k němu enom ta Vaša dědina a kdo měl doma barevnú telku to byl gróf. Dneska už je to ale jinak dědečku a ani Pražáka už tak snadno neošidíš, ty potvory sa v tom víně vyznajú líp jak barkerý Moravák a chytří sú jak lasičky.

Tož zajímalo by mě dědečku, co si o mně myslíš, když sa tak na mě díváš z teho nebe?

 To víš,  já mám dneska vlastně prd a su podle Tvojich měřítek asi málo chlap.
Nemám ani vinohrad, prase sem naposledy viděl v Zoošce a kolem baráku mám tak tři metry trávy s tymato ubohýma záhonkama, kde letos vypěstuju nejdražší rajčáky na světě.

Moje pole

Dědečku, tož si představ, že sem si  musel kúpit v pytloch hlinu, já vím ťukáš si na čelo, kupovat hlinu može enom magor, šak je ji všude dost. A pak sem si kúpil dědečku granulovaný hnůj, to asi taky nepochopíš, to je plastový pytlík hnoja v granulách za tři stovky a pak taky laťky, hřebíky a stlúkl sem si tyto záhonky. Ani sa neptaj kolik mě to stálo, trefil by ťa šlak.

Kilo tych rajčat mě  vyjde asi na čtyři sta korun. To budú nejdražší rajčáky na severní polokouli. :-D

Ale dědečku, až budu brát ty rajské jablíčka do ruky, trochu jich postískám a budu sa dívat jak majú pružnú slupku,  jak hebké létka mladej cérky a přivoním si pak k té červené kráse, a pak........  až sa do nich zahryznu a to voňavé rajče mě exploduje v papuli jaký to ohňostroj chutí, tak si vždycky na Tebe vzpomenu.

Na to, jak jsem s Tebú o prázdninách chodil na pole na Kratiny, sekal trávu a stříkal vinohrad a bylo nám spolu hezky, na to jak svět tenkrát nejak víc voněl a měl víc chutí a odstínů.

Na ty doby, kdy chlap stál za neco, enom když uměl  vlastníma rukama udělat dobré víno a vypěstovat pěkné erteple.

A ty vzpomínky stojí dědečku za víc, jak za tych pár stovek.

Tož pozdravuj v nebi dědečku . Já sa tu eště chvílu zdržím.

Musím teď pár roků byt stejně dobrý dědeček, jako jsi byl tenkrát ty. To je teď můj úkol.

Víš moc bych chtěl, aby si na mě za pár roků taky nekdo trošku zavzpominal. Protože enom ve vzpomínkách blízkých může člověk žít na věky. 

P.S. Dědečku,  už sem si kúpil aj ten slaměný klobúček, protože to slunko na nebi hicuje jak ta sviňa furt. Na tem sa nezměnilo nic.

P.S.2 Pražáci prosím nezlobte se, to je přeci z lásky. :-))))

Autor: David Vlk | úterý 19.3.2019 13:22 | karma článku: 38,27 | přečteno: 1884x
  • Další články autora

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 32,57 | Přečteno: 1456x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,30 | Přečteno: 4601x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,47 | Přečteno: 2488x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 33,93 | Přečteno: 1394x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Koho přivezli traktoristi do Prahy?

Ta touha to těm nafrněným Pražákům nandat, ta vášeň s jakou je možno je kopnout nohou v gumáku do pražského úsměvu a jak jim rozrajtovat ty jejich nafrněné magistrály .

20.2.2024 v 14:44 | Karma: 43,62 | Přečteno: 5412x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 652
  • Celková karma 38,89
  • Průměrná čtenost 4974x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik