Politická agitace v borovicovém lese.

8. 10. 2017 18:42:35
Vykukuju mezi kmeny stromků a vidím urostlou dámu navlečenou celou do nesourodých součástí maskovacích uniforem snad všech bývalých armád Varšavské smlouvy. Na nohou vojenská bagančata, košík, a za opaskem obrovská kudla.

Tak jsem vyrazil na houby. Celá rodina odmítla vstávat, protože je neděle a navíc prší, tak jsem sebral v garáži proutěný košík a svůj oblíbený nožík s jelením parůžkem a starý deštník a vyrazil.

Určitě tam nikdo nebude, když venku prší, to bude paráda. Les budu mít jenom pro sebe.

Sakra vzal jsem si toaleťák? Určitě mě to tam zase drapne. Jo, jo rulička mého protestního toaleťáku potištěného medvídkem Pandou je v batůžku. Rád s ním vyjadřuji každodeně protest proti zahraniční politice Hradu.

Půjčil jsem si od manželky svoje teréní auto a vyrazil. Cílem je legendární Bzenecko- Vracovský borový les.

Přijedu do Vracova a je mi jasné, že my Češi jsme národ houbomilných magorů.

Cesty do lesa jsou lemovány mokrými auťáky a stejných bláznů jako já, je tady jak much. Les se hemží pláštěnkami a deštníky v různém stádiu porouchanosti.

Vyrazím do terénu. Mám svoje místa. Mašíruju v dešti rychle po mechu do nitra lesa, protože přijíždějí další sběrači.

Ale je fakt, že to roste jako divé, asi za dvě hoďky mám košík skoro plný paraváků, klouzků a hnědáčků. Vracovský les je vyhlášená hnědáčková lokalita. Prodírám se borovým houštím, mokrý jak zmoklá krysa a fascinovaně mířím za dalším hřibem hnědým. Pršet už naštěstí přestalo.

Zalezu do křoví, řežu hřib a hele támhle je další a v tom vyslechnu následující rozhovor:

"Sakra chlape Vy máte ale obrovský košík a kolik máte hřibů. No bodejť by pak na nás ostatní něco zůstalo."

Vykukuju mezi kmeny stromků a vidím urostlou dámu navlečenou celou do nesourodých součástí maskovacích uniforem snad všech bývalých armád Varšavské smlouvy. Na nohou vojenská bagančata, košík, opásaná opaskem jak zbojník a za pasem obrovská kudla.

Proti ní stojí pomenší, postarší pán s brejlemi tlustými jak porcelánový podtácek u nás v hospodě. Rozcuchaný, prošedivělý kudrnáč, který na bříšku třímá obrovský koš o velikosti malé nůše přetékající směsí hub.

"No pani, ale to si musíte přivstat a né sem chodit na půl jedenáctou. A vy nemáte žádného hřiba?" Zeptal se pán rozšafně, jako předem jasně definovaný vítěz.

" No nemám, enom dvě babky , bedlu a tři klouzky. Vy ste mně to chlape vysbíral!" Durdí se paní v maskáčové uniformě.

"No dyť Vám pani říkám, musíte chodit dřív. Já sem už v půl šesté vyjížděl z Napajedel! Kdybyste si přivstala, tak máte taky!"

Zarazil jsem se, Napajedla jsou odsud tak minimálně šedesát kiláku, proč ten dědek jede z Napajedel sbírat houby až do Vracova? Vrtalo mi hlavou?

Dozvědět jsem se to měl hned v zápětí.

"To víte, Čunek nám zakázal chodit na Zlínsku do lesa, kvůli tomu africkému moru, tak jezdím na houby až sem." Vysvětlil dědek Amazonce, která na něj nechápavě hleděla, stejně jako já z houští.

"Aha, tož to je jasné, z tej Afriky k nám nikdy nic dobrého nedošlo?" Přikyvuje Amazonka.

"Ale to ste mě nasral, že ste mně to šecko vysbíral !" Dodala.

"Tak se nezlobte a můžu Vás o něco poprosit?" Snažil se smířlivě dědek naklonit nadurděnou ženu.

Ta jenom vzdorovitě vystrčila bradu a čekala co bude chtít.

"Já jsem se tady paní totiž ztratil, nemůžu trefit k autu. Ten les je tady furt stejný a ty cesty vypadají všechny stejně , jak bych prosím došel za hřiště?"

"Tož.............. to je jednoduché. Běžte furt rovně a asi za kilometr je rozcestí, tak běžte pak doprava a dojdete k autu." Ukazovala vehementně Amazonka a opustila dědka v lese.

Dočistil jsem hříbky, nakonec byli na místečku tři malí a jeden trochu větší a pokračoval jsem ve sběru.

Proderu se borovým houštím na druhou stranu, oprašuju si vodu z rukávů a vybírám jehličí napadané za krk a v tom na mýtinku z druhé strany vyjde Amazonka.

Zmerčí můj skoro plný košík a spustí:

"Kurňa a daší takový! Hergot chlapi, čert aby Vás vzal! Všecko ste mě vysbírali. Všecko!"Spustila na mě bojovně.

" Paní, já mám takový pocit, že Vy jste toho dědu schválně poslala špatně! Na tom rozcestí měl přece jít do leva a ne do prava !" Nedal jsem se a spustil jsem na ni rázně.

"Tož no a co? Vůbec se mně nelíbil. Když bude pěkně rajzovat takových šedesát kilometrů furt směrem na Hradiště a pak na Zlín, tak dojde za dva dni do tych svojich Napajedel." Rozchechtala se, jako když se převrátí náklaďák plný železného šrotu.

" Co nám sem furt lezou Ti cizáci?? Já to tady pane hlídám. Su členka místní domoobrany "Vracovští hraničáři!"" Dodala hrdě.

"No........... ale proč proboha Hraničáři?? Zeptel jsem se nechápavě.

"Vždyť ve Vracově přece nevede žádná hranice, tak proč zrovna Vracovští hraničáři??? To nechápu?? A proti komu to tady hlídáte?" Drbal jsem se rozpačitě na hlavě.

"Ále nebuďte hnidopich. Důležité je, že my Vracovští Hraničáři sme na stráži. Rozumíte, hlídáme to tady proti tym "Slimákom!""

"Proti slimákům??? To jako, že hlídáte houby proti tomu, aby je neožrali slimáci??" Ptal jsem se nechápavě.

" Ježiš chlape vy ste fakt vemeno!" Kroutila ženská nechápavě hlavou a potáhla si opasek s maskáčema až pod prsa.

" To je krycí název samozřejmě! Rozumíte, hlídáme to tady, aby sem nedotáhli ti muslimáci černí z Afriky, aby nám tady nedělali bordel. Já volím Tomia, co Vy?" Zeptala se výhružně.

" No.................. já.......už radši půjdu, košík mám plný." Rozloučil jsem se raději a rychlým krokem jsem vyrazil k rozcestí.

Amazonka mě ještě dlouho sledovala podezřívavým zrakem, pracky složené na ocelových ňadrech.

Hergot. Ještě, že jsem se vypařil!

Ještě by usoudila, že jsem kolaborantský "Sluníčkář a rozhodla se přišpendlit mi volební leták Tomia Okamury rovnou na záda.

Taková Vracovská Hraničářka Vás určitě houbařským nožíkem trefí přesně mezi lopatky i na dvacet metrů!!!!!

Autor: David Vlk | neděle 8.10.2017 18:42 | karma článku: 31.27 | přečteno: 1662x

Další články blogera

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma článku: 32.48 | Přečteno: 1122 | Diskuse

David Vlk

Koho přivezli traktoristi do Prahy?

Ta touha to těm nafrněným Pražákům nandat, ta vášeň s jakou je možno je kopnout nohou v gumáku do pražského úsměvu a jak jim rozrajtovat ty jejich nafrněné magistrály .

20.2.2024 v 14:44 | Karma článku: 43.56 | Přečteno: 5263 | Diskuse

David Vlk

Neutuchající vřískot Babišových paviánů.

Nechci se probudit v nějaké replice Erdoganova nacionalistického ekonomicky krachujícího Turecka, nebo se utopit v politickém paprikáši ve stylu Orbána.

12.2.2024 v 11:43 | Karma článku: 46.15 | Přečteno: 8028 | Diskuse

David Vlk

Erotická nabídka.

Dostali jste někdy nějaký neslušný návrh? nějakou erotickou, nebo erotizující nabídku od neznámého svůdce?

8.2.2024 v 12:37 | Karma článku: 37.04 | Přečteno: 4751 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 16.41 | Přečteno: 198 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 282 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
VIP
Počet článků 649 Celková karma 39.38 Průměrná čtenost 3936

Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...