Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tož v pátek zliskám všecky děcka a jedeme na dovču.

Koho vůbec zajímá taková nezáživná kravina, jako je chemie, nebo fyzika, nebo ty blbý čárky v mých vele složitých souvětích?? Vysvědčení je jenom cár papíru, aby měli učitelé důkaz, že vůbec mezi těma prázdninama chodí do práce.

"Tož v pátek zliskám všecky děcka a jedeme na dovču." Prohlásil můj dávný kamarád Jura, když jsem ho potkal na rozpálené ulici a zeptal se ho, jak se má.

"Juro a proč je budeš liskat a proč všecky?" Zeptal jsem se naivně.

"No dyť je vysvědčení a oni na to serú. Moja z nich chce mět vysokoškoláky a sú to samí trojkaři, všecí třé. A nezlob sa Davide, já dneska nestíhám, zavolej,  zajdem nekdy  na pivo." Rozloučil se kvapně a zmizel na horké dlažbě, aby jsme se zase deset let neviděli.

Já zůstal ještě chvilku zamyšleně stát na rozhicovaném slunku a rovnal si myšlenky. Pokud si totiž pamatuji dobře, tak Jura byl vždycky taky trojkař a někdy spíš čtyřkař. Vyučil se elektrikářem a dneska má firmu snad s deseti, nebo patnácti dalšími řemeslníky. Jezdí v Audi a na dovolenou jede do Řecka. Jeho tata ho liskal vždycky taky a Jura na školu kašlal, jak to jenom šlo a přitom je to dneska vlastně úspěšný chlap.

Taky jsem tata a taky někdy dost prudím i když neliskám, protože bych nerad nedopatřením zabil, mám totiž figuru, jak gorilák Richard ze zoo v Tróji.

Doma mám puberťačku, takže trojkami po nás paní účy střílej jak z kulometu a někdy i čtyřkama. Na vysvědčení asi dneska ty trojky budou dvě. Snad jen dvě!

Ovšem jen tak diskrétně mezi námi, já se musím přiznat, já jsem se v tý škole taky furt potácel od zdi ke zdi. A z té chemie tam ta trojka byla na vysvědčení taky. A pětek bylo v žákovské jak much.

Koho taky zajímá v pubertě taková nezáživná kravina, jako je chemie, nebo fyzika, nebo ty blbý čárky v mých vele-složitých souvětích?? A co teprve nějaké rýsování a k čemu Vám bude, že král Trumpeta třetí se kdysi v roce 1486 zastavil na latríně v Rakovníku???

"Tramtadá, no k ničemu, že jo?"

V sedmičce jsem dokonce zakopal uprostřed pololetí žákovskou knížku plnou kulí a čtyřek do lesa pod statný dub a tři měsíce doma tvrdil, že ji má třídní pořád u sebe. Máma se to pak jala na rodičáku řešit veřejně s paní učitelkou, jakože paní úča nám trošku lajdačí a kde máme ty žákovky. To byla asi hodně trapná chvilka. Jó tenkrát jsem naposledy v životě dostal řemenem na svou puberťáckou prdel.

Anebo ty moje věčný poznámky. Jsem majitelem několika hezkých důtek třídního učitele. Výklad jsem s oblibou komentoval vtipnými hláškami do pléna. Souška učitelka zuřila, že jí podrývám autoritu i když mnohdy se řehtala taky.

To byla vůbec drsná úča ta naše třídní. Matikářka, fyzikářka, hlavu jako mrkev, hlas jak chlap, přísná, figura vyloženě fackovací a navíc se jmenovala Bedřiška. Prostě Bedřa! Dech jí vždy svěže voněl po Alpě. 

Upila se nakonec k smrti chudinka, doufám jen, že ne kvůli mým nejapným vtípkům.

A taky jsem byl ve škole absolutní přeborník na falšování rodičovských podpisů a velmi často jsem známky v žákovce upravoval žiletkou. Z pětky trojka, to byla hračka. Vyškrábat žiletkou, vybrat správnou průpisku a pak trochu zapravit papír pijákem, nebo velmi jemným šmirglem, případně trošku zašpinit.

Byl jsem přeborník v dovednosti, jak velký průšvih překrýt malým. Z malýho se přece nikdo nepo... , že jo?

 A taky jsem počmáral školu barvou a nosil děravé džíny a vzadu moc dlouhé vlasy a trička s nevhodnými nápisy.

To byste nevěřili, jak soudruha ruštináře Pytlacha vždycky spolehlivě nakrklo tričko s nápisem "GO WEST!"

Anebo taková falešná novoromantická náušnice v uchu. To se vzalo pero zvané "Číňan" a rozšroubovalo se. A v tom spoji byl takový jemný ozdobný stříbrný kroužek a ten se opatrně lupl a kroužek se nasunul na ušní boltec. Rázem jste vypadal jak George Michael z legendární kapely Wham ! Paráda, holky jenom vrkaly.

A z vysoké mě vyrazili protože jsem místo přednášek hrál minigolf a sváděl druhačky a třeťačky pozváním na smažený čínský lunchmeat s brokolicí a nezávazný sex. A taky jsem jezdil po Ostravě tramvají a dával si s partou študáků na každé zastávce na trase smažák, hranolky, tatarku a pivo, dokud nedošly prachy. To byly pozvracený koleje.

Takže kamarádi a ty taky Juro, až budete zase v pátek chtít zliskat děcka za špatné vysvědčení, dejte jim radši pusu.

Je to jenom papír, za který si štěstí nekoupíš. Svět potřebuje nejenom jaderné fyziky, doktory a bankéře, ale taky šikovné elektrikáře, instalatéry a kuchaře a prodavače kachliček, co Vám píšou blogy pro zasmání.

"Takže kámo a ty kočko taky, Véčko a Peace a nechte děti žít. Ti spratkové jsou totiž zaručeně celý po Vás."

 

PS. Omlouvám se celému pedagogickému sboru za nejapné a nedůstojné zlehčení jejich obětavé, mizerně placené dřiny. A moc to prosím o prázdninách nepřehánějte s těmi "Přípravami"- Hahaha  na další školní rok. Bohužel už nemám žákajdu, abych po právu slíznul další důtku třídního učitele. A Peace, účové a účy a hlavně mi tam zase neopravujte pravopisné hrubky, mám Vás rád :-) Jo a nepijte Alpu.

 

 

Autor: David Vlk | pátek 30.6.2017 8:06 | karma článku: 39,46 | přečteno: 3223x
  • Další články autora

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 31,58 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,22 | Přečteno: 4580x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,41 | Přečteno: 2470x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 33,93 | Přečteno: 1389x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Koho přivezli traktoristi do Prahy?

Ta touha to těm nafrněným Pražákům nandat, ta vášeň s jakou je možno je kopnout nohou v gumáku do pražského úsměvu a jak jim rozrajtovat ty jejich nafrněné magistrály .

20.2.2024 v 14:44 | Karma: 43,62 | Přečteno: 5409x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Neutuchající vřískot Babišových paviánů.

Nechci se probudit v nějaké replice Erdoganova nacionalistického ekonomicky krachujícího Turecka, nebo se utopit v politickém paprikáši ve stylu Orbána.

12.2.2024 v 11:43 | Karma: 46,18 | Přečteno: 8187x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Erotická nabídka.

Dostali jste někdy nějaký neslušný návrh? nějakou erotickou, nebo erotizující nabídku od neznámého svůdce?

8.2.2024 v 12:37 | Karma: 37,15 | Přečteno: 4868x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Byt o velikosti 8m2 je dost velký na vše.

Dneska jsem se dočetl, že státní správa chystá nový standard bydlení v Česku. Minimální plocha obyvatelného bytu bude stanovena na 8m2. Za mě je to naprostý luxus.

26.1.2024 v 10:01 | Karma: 36,71 | Přečteno: 2025x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Zkáza západní civilizace nastala.

Baletním krůčkem jsem vkročil na první kamennou kočičí hlavu a pak na další a další na čtrnácté dlaždici se mi kotníky rozvibrovaly v divokém rytmu. Náledí zkáza západní civilizace je dovršena.

23.1.2024 v 10:28 | Karma: 42,05 | Přečteno: 9783x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ruský svět začíná za Hodonínem

Asi nejsem sám, kdo se se zděšením dívá kousek na Východ za řeku Moravu, kde začíná Slovensko a vládne Robert Fico.

21.1.2024 v 10:46 | Karma: 37,74 | Přečteno: 1962x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

ANO je nekonečný gejzír politického bahna

Baví Vás pořád poslouchat to lhaní, jak by to ta parta servilních přidržtašků velkého Šéfa uměla líp? Fakt?

17.1.2024 v 12:17 | Karma: 37,97 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Už jste byli na swingers párty?

„Já sem byl pro Viagru kamaráde, v pátek jdeme se ženou na Swingers párty, tak abych se tam pořádně blejsknul, chápeš ne ??? Potřebuju nějaký nevšední zážitky v tom novém roce“ Mrkal na mě spiklenecky Vláďa.

11.1.2024 v 19:03 | Karma: 35,17 | Přečteno: 1768x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ambiciózní dietní plán.

Studeným krámem protahuje drobný průvan. Led diodová světla u stropu chladně svítí na vystavené zboží a shrbenou postavu prodavače z posledních sil se držícího pultu.

4.1.2024 v 11:01 | Karma: 37,55 | Přečteno: 2506x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Ovládne v příštím roce Alena Schillerová Only Fans?

Je třeba si klást zásadní otázky, aby nám na ně rok 2024 mohl dát odpovědi . Uvidíme konečně světlo na konci tunelu? Nebo to bude jen další vehikl jedoucí v protisměru?

30.12.2023 v 15:19 | Karma: 31,84 | Přečteno: 1236x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Trochu té zasloužené vánoční erotiky.

Člověk by řekl, že když se po dlouhém roce konečně přiřítíte domů a dokonce doma spíte v jedný posteli s manželkou déle než dvě noci, že musí zákonitě dojít na nějakou tu vášnivou erotiku.

27.12.2023 v 10:56 | Karma: 42,15 | Přečteno: 7940x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nový trenky k Vánocům.

Vypadal jsem v tom jak starej baleťák s tříselnou kýlou. Prostě primabalerín z Národního hadra......... nejedna labuť by za mnou otočila dlouhý krk.

3.12.2023 v 15:44 | Karma: 33,11 | Přečteno: 1346x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Máj inglíš is not gůůůt.

S mojí školní angličtinou je to fakt bída. Zatímco s těmi pár Ukrajinci, co vlezou do Gruntu jsem schopen vést zajímavý rozhovor pouze rusky na téma "Kak já guljáju po párke."

20.11.2023 v 10:43 | Karma: 36,20 | Přečteno: 1647x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Čermáku, co jsi měl ze zeměpisu?

Nechce se mi věřit , že nám hrdina lhal. Že vůbec netoužil po ruském pořádku, že vůbec nechtěl žít v té nádherně svobodné a přívětivé zemi, že nechtěl dýchat stejný vzduch jako veliký Putin.

15.11.2023 v 12:51 | Karma: 32,19 | Přečteno: 1363x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Jak jsem pekelně zapařil.

Poprvé jsem se dovolil manželky zeptat, kdy už půjdeme domů v 20.05 podruhé v 21.03 a po třetí jsem ve 22.00 rozdělil společné klíče a odkráčel do hajan.

6.11.2023 v 10:56 | Karma: 40,58 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Budeme mít na východě za souseda ruský satelit?

Nemuseli jsme čekat dlouho po volbách a už jsme slyšeli Ficova slova o zradě Ukrajiny a celého dosavadního prozápadního směřování Slovenska.

26.10.2023 v 13:58 | Karma: 42,77 | Přečteno: 6841x | Diskuse| Politika
  • Počet článků 652
  • Celková karma 38,87
  • Průměrná čtenost 4974x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik