Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Až umřu, bude o mě postaráno.

Kdy vlastně má člověk začít přemýšlet o smrti, když na to nemá pro samé žití ani chvilku čas? A proč nemají pohřební služby vánoční výzdobu? Pozor citlivé povahy ! Tento blog je poněkud morbidní!

Tak jsem četl, že Čechům se nechce moc utrácet za pohřby svých blízkých. Pozůstalí nejen, že jim nehodlají uspořádat alespoň základní rozlučkový obřad s pořádnou trachtou, kde se všichni roztomile ožerou a vzpomínají, jak Jarda tenkrát v pětačtyřicátým ošidil ruského rudoarmějce, co mu chtěl ukrást hodinky, protože mu řekl, že je partizán a nebo kolikrát za život mu ta jeho Hedvika byla nevěrná. A taky se pak nemají kde hezky pohádat ty vyděděný s těmi co budou dědit a  to bývá vždycky hodně zábavné.I koza se někdy řeže na půlky.

A to je zlý tohle to, to se má všechno po pohřbu mezi příbuznýma a známýma vyříkat, protože pak už se má vzpomínat jen v dobrým. No a ti naši spoluobčané si pak ani nepřijdou vyzvednout urnu s s nebožtíkem.

A tak se nám prý nebožtíci hromadějí v plechovkách ve skladech pohřebních služeb a docházejí plechovky. A když nejsou plechovky, to pak zase není kam dát kafe a třeba hřebíky, protože taková dobrá plechovka se fakt vždycky hodí.

U nás na Moravě se ale ten kult pohřbů snad ještě furt dodržuje. Většina dědečků a babiček to má už dopředu vymyšlený, flek na hřbitově koupenej a pomník vypulírovaný. Většinou se nechají šoupnout ke svým příbuzným, protože rodina má držet pospolu i po smrti, to se to hned pak v té chladné zemi leží líp, to je jasný.

Já vlastně nevím, kdy to má člověk začít vůbec řešit. Stále mám pocit, že až za 40 let umřu, bude na to času dost, ale není to nezodpovědný? Neměl bych mít už teď koupenou nějakou slušnou parcelu na jižní prosluněné straně s výhledem na rodný kraj? Neměl bych už teď šetřit na skromný pomník z italského mramoru?  V neděli jsem se ale nad tím zamyslet musel.

Jdu si takhle po předvánoční Olomouci a vedu za ruku svou takřka jedenáctiletou dceru. Už tento fakt, že by se dívka v počínající pubertě vedla za ruku se svým "Děsným fotříkem" vypadá značně neuvěřitelně, ale zřejmě byla lehce omámena z atmosféry Vánočních trhů, kde jsem jí koupil belgickou čokoládu a možná také hrálo roli, že jsem mířili zpět k vozu a měli zamířeno do obchodního domu, kde mne i se svojí sestrou a maminkou hodlaly pumpnout o pár tisícovek na nějaké nezbytné hadříky.

Míjíme jedinou nenazdobenou výlohu v ulici. Výlohu pohřební služby:

"Klári vidíš tohle je pohřební služba ! Až umřu, tady mně budeš objednávat pohřeb. Ale prosím tě, jedno si vyjasněme hned . Žádná dechovka, ani Michal David!" Trochu žertovně a trochu manipulativně ukazuji na nenazdobenou výlohu.

"Tati a čemu dáváš přednost? Popel, nebo rakev?" Zahledí se na mě vážně dcerka.

"No já se ti přiznám, že jsem o tom ještě nepřemýšlel. Já myslím, že na to je ještě moc brzy."

"Tati, ale měl bys o tom přemýšlet, to může být coby dup!" Odtuší dcera.

Zastavím se u vedlejší výlohy a trochu se v ní mlčky a nenápadně prohlížím. No jo no, silná obezita, vysoký krevní tlak, stres taky dělá své. "A kruci, tady mám pod okem nějakou nehezkou skvrnku!" Okamžitě se mi značně přitížilo.

"No nevypadáš moc dobře tati, doufám, že vydržíš ještě aspoň do toho obchodňáku!" Rozesměje se starší dcera.

Povzdechnu si a sebelítostivě konstatuji:

"No doufám, že mi aspoň jednou bude mít kdo zatlačit oči!"

"Neboj tati, já ti je zatlačím, ale jenom pokud na tobě bude ještě kůže, holé kostry bych se ani nedotkla!" Uklidňuje mne mladší dcera.

"No jo, ale když už ze mě bude jen kostra, tak už nebudu mít žádné oči, aby jsi mi je zatlačila ne? To dá rozum."Filozfuji.

"No tak............" Zamyslí se ta moje praktická dívka."Tak víš co tati? Kdybys náhodou byl už jenom kostra, tak já ti aspoň něčím důkladně zasypu oční důlky."

Tak to jsem klidnej! Člověku se hned s tímhle vědomím vyhlíží ten nový rok nějak líp! A s tou chybějící výzdobou ve výloze to fakt nevím. Že by ty čínský blikavý světýlka z vánočních řetězů ty nebožtíky budily?

Autor: David Vlk | středa 21.12.2016 14:53 | karma článku: 36,14 | přečteno: 3391x
  • Další články autora

David Vlk

Existuje sex po padesátce?

Občas mi někdo vyčte, že ještě ve svých čtyřiapadesáti letech napíšu něco o sexu a nedej bože si z toho ještě dělám srandu.

26.4.2024 v 11:39 | Karma: 42,45 | Přečteno: 6767x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Nesnáším starý dobrý zlatý časy

V podstatě každá generace se dostane do stavu, kdy začne nostalgicky vzpomínat na „Starý dobrý zlatý časy.“ Někdy je v tom čistá nostalgie, ale někdy i trocha senility.

16.4.2024 v 9:04 | Karma: 33,34 | Přečteno: 1605x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Tati, ten Babiš je tvůj konkurent??

Občas taky dorazím domů a snažím se prohodit pár slov se svými dětmi. Baví mě ten jejich svěží pohled na svět prostý mého suverénně odžitého hraní na jistotu.

7.4.2024 v 19:58 | Karma: 40,44 | Přečteno: 4659x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Barevný Šarkan.

„Ej pánko, pekné to tady máte. Klobásu by som si dal, aj syra zakúsol.“ Prohlásil excelentní Rom v klobouku a modré fliesové mikině a blýskl na mě zlatým zubem v mém obchodě s farmářskými potravinami v Olomouci v rozesmáté papuli.

5.4.2024 v 13:14 | Karma: 38,56 | Přečteno: 2531x | Diskuse| Ostatní

David Vlk

Slováci si už zase vybrali špatnou stranu.

Není to poprvé, co si Slovensko špatně vybralo. Dneska už o tom snad můžeme otevřeně mluvit. Žijeme každý národ ve svém státu a zodpovídáme se jen sami sobě.

26.2.2024 v 14:00 | Karma: 34,10 | Přečteno: 1427x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Jestli Rusko prolomí frontu, můžeme na Ukrajinu vyslat vojáky, zopakoval Macron

2. května 2024  13:18

Francouzský prezident Emmanuel Macron opět připustil možnost vyslání západních pozemních jednotek...

Bezpečnostní úřad má nového šéfa. Čuřín chce víc digitalizace a méně prověrek

2. května 2024  11:51,  aktualizováno  13:15

V Národním bezpečnostním úřadu (NBÚ) je podle nového šéfa Jana Čuřína prostor pro digitalizaci a...

POLITICKÝ DIÁŘ: O falešné hře Evropana Fialy a štoku navíc

2. května 2024

Premium O tom, jak se za deset let změnil názor Petra Fialy na Evropskou unii či o debatě k důchodové...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, policie ničí barikády a zatýká

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  12:58

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

  • Počet článků 653
  • Celková karma 39,48
  • Průměrná čtenost 4967x
Chtěl bych Vás na chvíli zastavit a někdy i rozesmát. Jsem normální malý živnostník, táta od tří dětí a blog je pro mne drobný relax od práce. 

 

Seznam rubrik